Baltimore City Board of School Commissioners Chooses Firm for CEO Search
School district selects Alma Advisory Group to assist in hiring of new CEO
The Chicago-based consulting firm will utilize its expertise to facilitate and manage all administrative services related to the search. This includes evaluating top candidates using a description of qualities outlined by the Board and district stakeholders, and ensuring community engagement is collected and meaningfully woven into each phase of the search process.
Alma Advisory Group has previously supported City Schools in its executive recruitment and hiring efforts for two senior leadership positions, including chief human capital officer and executive director of special education. Through that collaboration, the consulting firm worked with City Schools’ leaders to engage stakeholders and discuss the core competencies required for the two lead roles.
Alma Advisory Group has assisted various school districts, including those in Chicago, Cincinnati, Dayton, Denver, Maine, and Vermont, as well as most recently, Gwinnett County Public Schools. For more information on Alma Advisory Group, please visit almaadvisorygroup.com/.
”The Board is thrilled to begin our partnership with Alma Advisory Group. This is a critical moment for the district, and we are committed to ensuring a transparent and inclusive search that reflects the voices and values of our entire community. With their guidance, the Board is confident we will select a CEO who aligns with the district's needs and supports the Board’s goal for a smooth transition of leadership,” says Board Chair Robert Salley.
In addition to Alma Advisory Group, in March 2025, the Board announced the retention of Kremer Communications to assist with community engagement related to the CEO search.
The new chief executive officer is slated to begin on July 1, 2026.
For general questions or information regarding the CEO Search, please contact Amy Parrish at (404) 310-6559, email ceosearch@bcps.k12.md.us or visit www.baltimorecityschools.org/page/ceo-search.
Amy Parrish
Rhythm Communications
+1 404-310-6559
aparrish|rhythmcommunications.com| |aparrish|rhythmcommunications.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Kodansha Returns to Anime Expo 2025 with the New Anime 'Gachiakuta' and Legendary 'GHOST IN THE SHELL'
COMMUNITY SECURITY SERVICE BOLSTERS DEFENSES IN RESPONSE TO ELEVATED THREAT WARNING FROM DHS/FBI
From Messy Moments to Meaningful Memories: 'Once Upon an Amateur Mom' is a Tribute to Mothers Everywhere
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.