B&H Worldwide Completes First Helicopter Transport for Pacific Aircraft Services
B&H Worldwide has successfully completed its first helicopter transport project for Pacific Aircraft Services with the delivery of an Airbus H125 helicopter.
AUCKLAND, NEW ZEALAND, April 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- B&H Worldwide, the global leader in aerospace logistics, has successfully completed its first helicopter transport project for Pacific Aircraft Services, based in Christchurch, with the delivery of an Airbus H125 helicopter into New Zealand.
The complex international operation saw the new helicopter transported from Oslo, Norway (OSL) to Auckland, New Zealand (AKL), with expert coordination from B&H Worldwide's Branch Manager in New Zealand, Lee Hedges. The aircraft was ultimately destined for Christchurch after reassembly and Civil Aviation Authority (CAA) certification.
The journey began with ground transportation from Oslo to Brussels (BRU) where the helicopter was prepared for air freight. B&H Worldwide secured a PGA pallet with Singapore Airlines in Brussels to manage the freight booking. The helicopter was then flown on two Singapore Airlines freighter flights consecutively.
To ensure full compliance with international aviation safety standards, the helicopter was loaded and secured using B&H Worldwide’s proprietary helicopter transport guide. Following rigorous procedures and in collaboration with key stakeholders, the shipment was processed through multiple customs regimes before arriving safely in Auckland.
Due to strategic planning and real-time logistical coordination, the team secured an earlier flight connection in Singapore. This unexpected development resulted in the helicopter arriving in Auckland four days ahead of schedule, avoiding costly delays and enabling swift reassembly.
"This milestone project showcases B&H Worldwide’s capability and commitment to precision logistics in the aerospace sector," said Lee Hedges, Branch Manager of B&H Worldwide in New Zealand. "From navigating international customs procedures to working closely with the customer and airline partners, our team executed this project with the highest level of detail and care. We’re proud to be supporting the growth of aviation in New Zealand with our Best-In-Class aerospace logistics services."
Jack Murdoch, General Manager of Pacific Aircraft Services, added: "The timely arrival of this helicopter was crucial to our operations. Thanks to the expertise and responsiveness of the B&H team, we were able to move straight into the reassembly and certification phase without delay."
B&H Worldwide continues to grow its specialist aerospace logistics capabilities across the Asia-Pacific region with this latest success marking a significant step in its operations in New Zealand.
Goh Wei Koon
B&H Worldwide
+44 7823 335507
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Patrick and Josh Lange of Business Modification Group Sell Established HVAC Company in Broward County
Southeast Addiction Center Atlanta Highlights the Urgent Need for Comprehensive Alcohol Addiction Treatment
The World’s First Literacy-Themed Gas Stations Launch a Summer Reading Adventure for Kids
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.