BIATCH Tequila Celebrates Milestone Launch Year with Major Cinco de Mayo Push
Distinctive Tequila for a Distinctive Celebration
NEW YORK, NY, UNITED STATES, May 5, 2025 /EINPresswire.com/ -- BIATCH Tequila, the boundary-pushing 100% woman owned brand that combines traditional Mexican craftsmanship with bold modern flair, emerges as one of the defining examples of the spirit for Cinco de Mayo 2025 celebrations nationwide.Cinco de Mayo festivities this year highlight a growing trend toward tequilas that offer authenticity, flavor, and a strong sense of identity. BIATCH Tequila, crafted from 100% Blue Weber Agave harvested in Jalisco, Mexico, delivers a clean, smooth, and vibrant taste. Celebrations from rooftop gatherings to formal events are anticipated to feature BIATCH Tequila as part of their cocktail program and toasts.
The brand’s range showcases the versatility and richness of premium agave spirits while bringing an unapologetically bold attitude to the table. Distilled with time-honored methods and finished with a modern sensibility, BIATCH Tequila aims to capture the essence of tradition and spirited individuality.
BIATCH Tequila is currently available at a variety of venues, restaurants, lounges, as well as through select online distribution partners, providing ample opportunity for inclusion in Cinco de Mayo festivities at every scale.
The collection features:
• BIATCH Rosa Blanco Premium – Ripe peach honey sweetness of cooked agave lightly rested in Napa & Sonoma Red Wine barrels adding the light pink hue and smoothing the alcohol so there’s no aftertaste. The Rosa Blanco is perfect for sipping neat or elevating classic cocktails.
• BIATCH Reposado Premium – Naturally sweet flavor of hand-selected cooked agave, aged 9 months in American Oak Bourbon Barrels delivering balanced notes of cocoa and dried fruit with hints of caramel. A taste that delivers on the olfactory promise.
• BIATCH Añejo and Extra Añejo Ultra Premiums will be released in 2026.
BIATCH is using their strong social media presence and strong digital marketing which has enabled them to sell
92,000 bottles in their first 9 months of launching. BIATCH Tequila is available online in 43 states and are in over 800+ retail stores with distribution in 11 states. A portion of proceeds goes toward programs that support female entrepreneurs.
About BIATCH Tequila:
BIATCH is a 100% women owned lifestyle brand that celebrates the flavor of luxury and the spirit of incredible women.
The BIATCH strategy is to appeal to women like the fun “BIATCHes” behind this great brand who are passionate about building a community promoting the empowerment and success of women. A portion of our proceeds goes to supporting women’s causes and our goal is to create at least 50 women millionaires.
For more information, please visit: www.BIATCH.com
IG: @BIATCHtequila | F: BIATCHtequila | Y: @BIATCHtequila
Norah Lawlor
Lawlor Media Group, Inc.
+1 212-967-6900
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

High Purity Quartz Sand Industry Analysis in South Asia & Oceania is Projected to Reach USD 150.2 Million by 2035
Compound Semiconductor Market to Witness Comprehensive Growth by 2031
Electrical Grid Market to Reach $413.1 Billion by 2033, Fueled by Smart Grid Integration & Renewable Energy Growth
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.