Blue Marble Geographics Dives into Bathymetry with Global Mapper’s Expert-Led Webinar
Learn how GIS professionals use Global Mapper to visualize, analyze, and manage complex bathymetric data in real-world workflows.
Co-hosted by geospatial expert Gus Cooke, this session will explore the accessibility of bathymetric data along with advanced tools in Global Mapper, such as 3D visualization and breakline integration. He will also demonstrate an in-depth workflow about how sonar or bathymetric lidar data can be loaded for in-depth terrain analysis, from custom shaders and terrain painting to utilizing the Path Profile tool.
The webinar will also feature insights from the team at Survey Systems, who will share how Global Mapper supports their hydrographic surveys of the Colorado Riverbed. Learn how they collect and process massive datasets, generate 3D terrain models, and perform quality assurance across multi-source survey data—all while preparing it for final export and analysis.
To conclude the event, we’ll host a live Q&A panel, where attendees can ask questions directly to our speakers. Joining the discussion will be Tomer Ketter, the Director and Co-Founder of Map the Gaps, who brings over 20 years of field experience in mapping remote underwater landscapes using cutting-edge GIS technologies. Tomer will share his insights into the evolving role of GIS in hydrography and bathymetry, along with his own expedition experiences. If you are eager to learn more about bathymetry, don't miss Map the Gaps’ Ocean Floor Explore conference, taking place October 26–29, 2025, in Victoria, Canada—a gathering for bathymetric specialists and ocean mapping professionals from around the globe.
Don’t miss this chance to enhance your understanding of bathymetric workflows, explore real-world applications, and connect with a global community of geospatial professionals. Register today and be part of the conversation shaping the future of bathymetric mapping. If you would like to learn more about Global Mapper, contact our team for a free 14-day trial.
Jessica Vachon
Blue Marble Geographics
+1 207-622-4622
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
New Bedford Community Health Receives $1.5 Million Lead Gift from The Manton Foundation to Expand Access to Primary Care
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.