BlueGrace Energy Bolivia Applauds Emmo Fittipaldi’s F2 Signing and Honors F1 Legacy at Goodwood 2025

Bluegrace Amazon Carbon Token (BGACT)
F2-bound Emmo to race in Netherlands and Belgium as his father Emerson joins F1 legends at the Goodwood Festival of Speed.
Emmo Fittipaldi Jr. has officially been signed by AIX Racing as part of their Formula 2 driver lineup for 2026, marking a significant stage in his motorsport career as he continues to compete this season in EuroCup‑3, preparing through two key races:
• TT Circuit Assen, Netherlands – August 8–10, 2025 (Round 5)
• Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium – September 4–5, 2025 (Round 6)
Meanwhile, Emerson Fittipaldi, twice Formula 1 World Champion and Global Brand Ambassador for BGEB, made a prestigious appearance at the Goodwood Festival of Speed (July 10–13, 2025). At this event commemorating F1’s 75th anniversary, Emerson performed a hillclimb in his iconic McLaren M23 and joined six fellow world champions on the Goodwood House balcony
“To see my son step up to Formula 2 while I reunite with a car that defined my career—it’s a surreal and emotional time for our family,” said Emerson Fittipaldi, Global Brand Ambassador for BGEB.
A Partnership Built on Sustainability
BlueGrace Energy Bolivia supports Emmo’s professional trajectory while pursuing its mission through the BlueGrace Amazon Carbon Token (BGACT), a fully verified, ISIN-listed digital asset on NeXchange:
• Token ticker: BGACT
• ISIN: UK.BG.MAX 785.985257
• Platform: NeXchange
• Asset-backed: over 20.5 million acres of preserved Amazon rainforest
BGEB’s initiatives channel investments into verified nature-based solutions—reforestation, forest conservation, Indigenous community partnerships—and deliver measurable carbon emissions offsets.
“With BGACT, we’ve bridged institutional climate finance and effective on-the-ground conservation,” added Montenegro. “Through our motorsport efforts, we’re showcasing how culture, sustainability, and innovation can accelerate in harmony.”
BlueGrace Energy Bolivia
BlueGrace Energy Bolivia is a global consortium of experts in clean energy, environmental finance, and climate governance, dedicated to accelerating the transition to a net-zero future. Through nature-based solutions—including reforestation, conservation, and high-impact social initiatives—BGEB empowers investors and enterprises to offset emissions transparently across Bolivia and the Amazon basin. Backed by decades of experience and a commitment to integrity, the company creates measurable value for both business and society. Learn more at https://bluegracebolivia.com/
- - - - - - - - - - - - - -
Toilet Paper Market 2025 : to Reach USD 39.5 Billion By 2028, Top Impacting Factors
Family Enterprise USA Featured in New Videos by Tamarind Learning and YouTube’s ‘The Vault’
Coconut Shell Powder Market By Segments, Key Leaders, Industry Demand And Forecast 2031
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.