Breaking Barriers in Cargo: CEO of Woman-Owned Freight Company Considered for National TV Series
Michelle DeFronzo, CEO of woman-owned ImEx Cargo, is being considered for national TV for leading innovation in freight logistics and tech solutions.
With over three decades in supply chain logistics, DeFronzo has carved out a path few women have taken—leading one of the only female-run freight firms operating across international air, ocean, and domestic transportation. Her company is recognized by federal, state, and municipal agencies as a certified WOSB, WBE, DBE, EDWOSB, and ACDBE logistics provider.
During the COVID-19 pandemic, while much of the world shut down, ImEx Cargo stepped up—delivering critical PPE, hospital freight, and humanitarian cargo across state and international lines. But DeFronzo didn’t stop at service delivery. She turned crisis into innovation.
In response to growing complexity and demand, ImEx Cargo launched the Freight Desk™, an in-house logistics customer portal that allows clients to quote, book, and track shipments in real time. The portal, originally built for internal airline client management, was later adapted into a user-friendly commercial platform—giving customers unmatched visibility and control over their freight across the globe.
“We created the Freight Desk because we were drowning in repetitive tasks and disconnected systems,” says DeFronzo. “Now we offer a smarter, more seamless logistics experience—for clients and partners alike.”
Diving even deeper into her mission to empower the next generation, DeFronzo launched ImEx Cargo Academy, a digital learning platform offering online training in cargo transportation, government contracting, and freight strategy—especially for women, minorities, and emerging professionals eager to enter the field.
“If I can build a multimillion-dollar cargo business as a woman in aviation, anyone with grit and guidance can do the same,” says DeFronzo. “This next chapter is about impact, innovation, and inclusion.”
For media interviews, technology demos, speaking opportunities, or academy inquiries, contact Michelle DeFronzo at info@imexcargo.com.
About ImEx Cargo
Founded in 2000, ImEx Cargo is a nationally certified woman-owned logistics company based in Peabody, Massachusetts. The company offers end-to-end freight solutions including international airfreight, ocean shipping, domestic trucking, logistics consulting, and cutting-edge technology tools like its proprietary Freight Desk™ portal. ImEx Cargo is a proud representative of multiple airlines and supports complex supply chain projects for government and commercial clients alike.
Learn more at www.imexcargo.com
Michelle DeFronzo
ImEx Cargo
+1 617-515-1215
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

ICL Academy Adopts AI-Enhanced Learning Methods as Industry Responds to OpenAI Updates
Beyond Dental Care Introduces Advanced CandidPro Clear Aligners for Expert Orthodontic Treatment in Glendale, AZ
INTENNSE™ Tennis To Air On Swerve Sports
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.