Butter Names Ashley Williams Allen as Head of Production Amid Bold Expansion into High-End Commercials
Ashley Williams Allen named Head of Production at Butter, bringing top TV experience to lead high-end commercial growth and launch the Charleston office.
CHARLESTON, SC, UNITED STATES, June 19, 2025 /EINPresswire.com/ -- Acclaimed television producer and entertainment industry veteran Ashley Williams Allen has been named Head of Production at Butter, a boutique production company known for crafting cinematic, story-driven content for global hospitality and lifestyle brands.A 20-year television powerhouse with credits including The Bachelor, Dancing with the Stars, America’s Got Talent, and Hell’s Kitchen, Allen brings a wealth of experience, a sharp creative eye, and a reputation for leading production with grace and precision. Most recently, she served as Executive Producer and Showrunner on Happy to Be Home for Magnolia Network and HBOMax.
In her new role, Allen will oversee all aspects of physical production at Butter—from commercials and branded content to social media campaigns and long-form storytelling. She will also lead the launch of Butter’s new Charleston, South Carolina office, solidifying the company’s footprint in the Southeast.
“I’m extremely pleased to join the team at Butter,” said Allen. “Judson Morgan’s pioneering leadership is one I’ve long admired. Butter promotes excellence and service at every level— something I’ve always held as a personal standard. I’m especially thrilled to collaborate with director Justin Allen, whose wild creativity elevates every project he touches.”
Founded by Morgan, Butter has established itself as a creative leader in luxury hospitality filmmaking—working with brands such as Loews Hotels, Shangri-La Resorts, Sheraton, and Accor. Now, the company is expanding into high-production-value commercial work, with recent projects for Rev, Bearded Crew, Swyft Filings, and Shelter Insurance.
“Ashley is the rare blend of creative heart and operational muscle,” said Judson Morgan, Butter’s founder. “She brings calm, confidence, and deep industry expertise to every project—and her presence marks a defining new chapter for our company.”
A Southern woman now leading production for a bi-coastal company, Allen’s appointment reflects the broader shift toward more inclusive leadership in commercial and branded entertainment. Her hiring signals Butter’s next evolution: delivering elevated visual storytelling at scale—without compromising soul.
ABOUT BUTTER
Butter is an award-winning production company that creates story-driven commercials and branded content for lifestyle, hospitality, and consumer brands. With offices in Los Angeles and Charleston, Butter blends cinematic storytelling with strategic impact, delivering premium content that performs.
Judson Morgan
Butter
justin@butter.la
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Jason McDonald Consulting Announces New Online Class in Digital Marketing (SEO, Social Media, and Online Ads)
Military Robots Market Showing Impressive Growth During Forecast Period 2021 – 2030
Duco Consultancy Honored as a Regional System Integrator of the Year for Asia Pacific and Japan by Stibo Systems
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.