DispatchMVP Unveils Otto, the First Voice-Activated Dispatch Assistant for the Trucking Industry
Meet Otto the first AI voice enabled dispatch assistant
Otto allows users to manage their entire dispatch workflow using voice commands — from load creation and driver assignment to real-time route updates — enabling safer, faster, and more efficient operations in a demanding industry.
“Otto removes the complexity that’s bogged down dispatchers for years,” said Tony Harmon, Co-Founder of DispatchMVP. “With just their voice, they can now create loads, assign drivers, and manage operations on the fly — it’s dispatching made effortless.”
Otto is embedded directly into the DispatchMVP platform and is available on both desktop and mobile. This innovation supports real-time communication and automation, reducing empty miles, minimizing paperwork, and freeing up time for logistics professionals to focus on growing their business.
Key Features of Otto:
• Voice-command dispatching: Create, edit, and assign loads without typing
• Real-time tracking: Get up-to-date ETAs and trip progress by asking Otto
• Hands-free operation: Ideal for multitasking environments and mobile teams
• Seamless integrations: Works with Samsara, Motive, QuickBooks, and more
Otto is available now to all DispatchMVP users as part of the company’s mission to modernize logistics and empower dispatchers with next-generation tools.
About DispatchMVP
DispatchMVP is an AI-driven dispatch and fleet management platform built to optimize logistics for carriers and freight brokers. The platform leverages automation, voice control, and intelligent routing to help logistics teams save time, reduce costs, and scale operations with ease. DispatchMVP is headquartered in Los Angeles, California.
Media Contact
DispatchMVP Media Relations
info@dispatchmvp.ai
www.dispatchmvp.ai
Tony Harmon
DispatchMVP
+1 661-436-1717
info|dispatchmvp.ai| |info|dispatchmvp.ai
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

ThePricer.org Launches Free Time-Spent Calculator
Tiuous Introduces Custom Embroidery Services to Address Demand for Personalized Apparel
Plasticizers market to hit $36.42B by 2035 from $17.85B in 2024, driven by sustainability and construction boom.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.