Displayit, LLC Achieves G7® Certification for Fabric Printing Excellence
Certified for consistent, color-accurate fabric printing, Displayit earns G7® Master Facility Grayscale status across all fabric printers.
Administered by Idealliance, the G7 Master Facility qualification recognizes print facilities that have demonstrated the ability to produce visually consistent color output based on gray balance and neutral tonality. Displayit's certification ensures that color reproduction remains predictable, repeatable, and consistent across devices and substrates, an essential advantage for today’s fast-moving visual branding needs.
This milestone strengthens quality and color accuracy across Displayit's three divisions:
Displayit.com– End users purchasing portable trade show displays can count on consistent, professional-looking graphics.
High Impact Services– Scalable rental environments benefit from reliable large-format fabric printing that looks great on every show floor.
Wholesale Division – Trade show houses, retailers, and educational institutions gain the added validation and trust needed for large-scale, high-visibility brand projects, including work with global clients who require exacting color standards.
“Being recognized as a G7 Master Facility is a major validation of the processes, expertise, and technology we've invested in,” said Jack Bierman, Director of Operations at Displayit. “From one-off displays to enterprise-level branding, our clients know they can trust us to deliver accurate, consistent color every time.”
The certification process involved upgrading to the latest version of Caldera RIP software, followed by three days of on-site calibration and testing on multiple fabric substrates. Displayit partnered with Stephan Marsico of Digital Color Concepts, a G7 Expert, to calibrate it's printers. Ongoing quality control is maintained by Scott Kale, Displayit's in-house G7 Certified Professional.
With G7 Master Facility status now in place, Displayit continues to lead in print excellence, operational efficiency, and global color consistency, delivering on the promise of print perfection at scale.
About Displayit, LLC
Displayit, LLC is a premier provider of trade show displays and large-format printed graphics, offering tailored solutions across three business lines. Through Displayit.com, the company supplies portable displays to end users; High Impact Services delivers scalable and affordable trade show rentals; and the Wholesale Division serves trade show houses and clients in retail, education, and beyond with custom printed graphics and white-label services.
Jennifer Smithson
Displayit
+1 401-219-0099
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Arab America Foundation Announces Speakers for CONNECT Empowerment Summit in New York/New Jersey, October 24-25, 2025
Hospital-acquired Bedsore and Death Claim Filed Against Alabama Hospitals
New Bedford Community Health Receives $1.5 Million Lead Gift from The Manton Foundation to Expand Access to Primary Care
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.