Dotgo Announces Support for Apple on its Flagship RCS Platform, Expanding Rich Business Messaging to iPhones
With Apple joining the RCS ecosystem, brands can finally reach their entire customer base with rich and interactive messaging, regardless of device. This development opens up unprecedented opportunities for personalized marketing, enhanced customer service, and secure, spam-proof communications.
Dotgo’s advanced visualization and optimization capabilities empower businesses to preview how RCS messages will appear on Apple devices, ensuring compelling and impactful customer engagement. Additionally, AI-powered chatbots on RCS can handle customer inquiries swiftly, offering personalized recommendations and instant support, thereby enhancing overall customer experience.
"Apple’s adoption of RCS marks a pivotal moment in business messaging–one that is richer, more interactive, and more consistent across both Android and iOS. Dotgo is proud to be the first RCS platform to offer visualization and optimization for Apple devices, enabling businesses to elevate their messaging strategies and connect with customers more effectively than ever before", said Surinder Anand, Chief Technology Officer and VP, Product Management at Dotgo.
According to Mobilesquared, a leading provider of intelligence solutions on the business messaging industry, Apple's entrance into the market, with support over iOS devices, will grow the number of active users by 989 million over the next two years, taking RCS’ total base to 2.91 billion active users globally. Although Android is the dominant operating system in the majority of markets, the inclusion of Apple provides SMS-like ubiquity to brands in almost every market, increasing the value proposition of RCS for Business amongst enterprises.
“RCS support in iPhones is massive for RCS. In the US, Apple more than doubles RCS’ reach to close to 200 million users which will make it the showcase market for RCS business messaging. With the World Cup heading to North America in 2026, there will be no better occasion to demonstrate the power of RCS’ rich messaging and engagement capabilities across both Android and iOS devices. Dotgo’s proactive approach in integrating Apple support is helping brands make the transition to the richer, more engaging RCS channel” said Mobilesquared’s chief messaging officer Nick Lane.
RCS for Business is currently available on iPhones in eight key markets: the USA, Canada, the UK, France, Germany, Spain, Singapore, and Japan. Businesses interested in creating RCS campaigns optimized for Apple can reach out to sales@dotgo.com. For more information, visit www.dotgo.com.
Vandana V
Dotgo, a Gupshup Company
+91 98183 33184
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

طارق عبد السلام يشرح: كيف تجعل العميل يطلب الشراء بنفسه؟ السر في العرض البيعي وليس في جودة خدمتك
New Documentary Highlights Advances in Headache Research and Offers Hope to Billions
Popular Women's Modern Loungewear Brand Acquired in A Milestone Deal Brokered by Website Closers
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.