AEBC Calls for Action on Accessibility & Inclusion Ahead of the 2025 Federal Election
Four key questions on accessibility and inclusion that voters need to ask their local political candidates
AEBC has submitted four key questions to the top five political parties—Liberal, Conservative, Bloc Québécois, New Democratic, and Green—to assess their commitment to accessibility and disability rights. Any responses received will be posted on AEBC’s website at www.blindcanadians.ca.
What Voters Should Ask Candidates:
1. Accessible Canada Act – What concrete steps will your party take to ensure the full implementation and enforcement of the Accessible Canada Act, so that accessibility is not just a goal but a reality?
2. Inclusion in Policy-Making – How will your party guarantee that blind, Deafblind, and partially sighted Canadians, along with other disabled individuals, have a direct and meaningful voice in shaping policies that impact their daily lives?
3. Emergency Preparedness – How will your party ensure that people with disabilities are not disproportionately affected during emergencies, including natural disasters, health crises, and economic downturns?
4. Financial Security – What are your party’s plans for improving financial supports for people with disabilities, including expanding the Canada Disability Benefit and ensuring adequate income support, including for those facing barriers to employment?
AEBC encourages members and the disability community to use these questions in community candidate forums leading up to the election.
"This election is a critical opportunity to push for meaningful change," said AEBC President, Marcia Yale. "We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices."
Marcia Yale, President
Alliance for Equality of Blind Canadians
7055714445
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Massive Open Online Course Market Grow to USD 49,932.1 Million by 2035, Reflecting a Robust CAGR of 12.3%
Global Leadership Academy Charter School-West Scholars Follow Underground Railroad to Canada, Motown, Historic Sites
OMWEB Launches Cutting-Edge AI and AR Services to Empower Digital Transformation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.