AEBC Calls for Action on Accessibility & Inclusion Ahead of the 2025 Federal Election
Four key questions on accessibility and inclusion that voters need to ask their local political candidates
AEBC has submitted four key questions to the top five political parties—Liberal, Conservative, Bloc Québécois, New Democratic, and Green—to assess their commitment to accessibility and disability rights. Any responses received will be posted on AEBC’s website at www.blindcanadians.ca.
What Voters Should Ask Candidates:
1. Accessible Canada Act – What concrete steps will your party take to ensure the full implementation and enforcement of the Accessible Canada Act, so that accessibility is not just a goal but a reality?
2. Inclusion in Policy-Making – How will your party guarantee that blind, Deafblind, and partially sighted Canadians, along with other disabled individuals, have a direct and meaningful voice in shaping policies that impact their daily lives?
3. Emergency Preparedness – How will your party ensure that people with disabilities are not disproportionately affected during emergencies, including natural disasters, health crises, and economic downturns?
4. Financial Security – What are your party’s plans for improving financial supports for people with disabilities, including expanding the Canada Disability Benefit and ensuring adequate income support, including for those facing barriers to employment?
AEBC encourages members and the disability community to use these questions in community candidate forums leading up to the election.
"This election is a critical opportunity to push for meaningful change," said AEBC President, Marcia Yale. "We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices."
Marcia Yale, President
Alliance for Equality of Blind Canadians
7055714445
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Christine Hopkins Receives 2025 Vistage Leadership Award for Transformational Leadership and Business Resilience
Fasoo Expands Globally with Wrapsody eCo Cloud Update, Enhancing Supply Chain Security & Virtual Deal Room Capabilities
MINDVALLEY LAUNCHES E.V.E, AN AI THERAPIST THAT RESPONDS TO EMOTIONS IN REAL TIME
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.