Komunikaty PR

AEBC Calls for Action on Accessibility & Inclusion Ahead of the 2025 Federal Election

2025-04-10  |  00:00

Four key questions on accessibility and inclusion that voters need to ask their local political candidates

We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices.”
— Marcia Yale, President AEBC
CANADA, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- With Canada's 2025 Federal Election set for April 28, the Alliance for Equality of Blind Canadians (AEBC) is urging all political parties to prioritize accessibility, inclusion, and the rights of Canadians who are blind, Deafblind, and partially sighted.

AEBC has submitted four key questions to the top five political parties—Liberal, Conservative, Bloc Québécois, New Democratic, and Green—to assess their commitment to accessibility and disability rights. Any responses received will be posted on AEBC’s website at www.blindcanadians.ca.

What Voters Should Ask Candidates:

1. Accessible Canada Act – What concrete steps will your party take to ensure the full implementation and enforcement of the Accessible Canada Act, so that accessibility is not just a goal but a reality?

2. Inclusion in Policy-Making – How will your party guarantee that blind, Deafblind, and partially sighted Canadians, along with other disabled individuals, have a direct and meaningful voice in shaping policies that impact their daily lives?

3. Emergency Preparedness – How will your party ensure that people with disabilities are not disproportionately affected during emergencies, including natural disasters, health crises, and economic downturns?

4. Financial Security – What are your party’s plans for improving financial supports for people with disabilities, including expanding the Canada Disability Benefit and ensuring adequate income support, including for those facing barriers to employment?

AEBC encourages members and the disability community to use these questions in community candidate forums leading up to the election.

"This election is a critical opportunity to push for meaningful change," said AEBC President, Marcia Yale. "We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices."

Marcia Yale, President
Alliance for Equality of Blind Canadians
‭7055714445‬
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre

Pride Month performance by Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions at the Tom Kane Theatre on June 26, 2025. The show features three original plays about love, longing, and queer identity.brooklynONE Productions logo. The
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE

BSMG LogoVideo Marketing for Small BusinessVideo Marketing for AttorneysVideo Marketing for Law FirmsFor years, we've seen the incredible impact video has on connecting with audiences and building trust,”— Linda
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music

Eylsia, Pop Sensation and owner of Nicolas of Palm BeachLisa Pamintuan, President, Intellectual Property Intellectual Holdings, Inc.Red Python HandBag by Nicolas of Palm BeachEylsia's determination to return to music after her experiences is

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.