Komunikaty PR

AEBC Calls for Action on Accessibility & Inclusion Ahead of the 2025 Federal Election

2025-04-10  |  00:00

Four key questions on accessibility and inclusion that voters need to ask their local political candidates

We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices.”
— Marcia Yale, President AEBC
CANADA, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- With Canada's 2025 Federal Election set for April 28, the Alliance for Equality of Blind Canadians (AEBC) is urging all political parties to prioritize accessibility, inclusion, and the rights of Canadians who are blind, Deafblind, and partially sighted.

AEBC has submitted four key questions to the top five political parties—Liberal, Conservative, Bloc Québécois, New Democratic, and Green—to assess their commitment to accessibility and disability rights. Any responses received will be posted on AEBC’s website at www.blindcanadians.ca.

What Voters Should Ask Candidates:

1. Accessible Canada Act – What concrete steps will your party take to ensure the full implementation and enforcement of the Accessible Canada Act, so that accessibility is not just a goal but a reality?

2. Inclusion in Policy-Making – How will your party guarantee that blind, Deafblind, and partially sighted Canadians, along with other disabled individuals, have a direct and meaningful voice in shaping policies that impact their daily lives?

3. Emergency Preparedness – How will your party ensure that people with disabilities are not disproportionately affected during emergencies, including natural disasters, health crises, and economic downturns?

4. Financial Security – What are your party’s plans for improving financial supports for people with disabilities, including expanding the Canada Disability Benefit and ensuring adequate income support, including for those facing barriers to employment?

AEBC encourages members and the disability community to use these questions in community candidate forums leading up to the election.

"This election is a critical opportunity to push for meaningful change," said AEBC President, Marcia Yale. "We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices."

Marcia Yale, President
Alliance for Equality of Blind Canadians
‭7055714445‬
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-22 | 04:55:08

Carbonfuture MRV+ to Track Australia’s Landmark Biochar Carbon Removal Project at Half a Million Tonnes Annually

Carbonfuture + Biomass Projects logosCarbonfuture MRV+ enables us to efficiently manage the unprecedented scale of data required for certification and ensures our credits meet the highest levels of quality.”— Richard Paterson, CEO of
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-22 | 04:55:08

Powering Carbon Finance with ISIN, Blockchain, and Real-Asset-Backed Solutions for Trust and Transparency

BGBE-Revolutionizing Carbon Credit Ownership & Market DynamicsBGEB-NFT-IntegrationSpinning Bluegrace Amazon Carbon Token (BGACT)Bluegrace Energy Bolivia enables secure, transparent, and institutional-grade trading of voluntary carbon credits
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-22 | 03:55:08

Massachusetts School of Law Welcomes Prospective Students to Open House on May 7th

Andover, Massachusetts– The Massachusetts School of Law at Andover (MSLAW) welcomes prospective students to an open house on Wednesday, May 7, 2025, at 6:30 p.m. The open house seeks to offer its attendees a unique opportunity to learn more

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.