Komunikaty PR

AEBC Calls for Action on Accessibility & Inclusion Ahead of the 2025 Federal Election

2025-04-10  |  00:00

Four key questions on accessibility and inclusion that voters need to ask their local political candidates

We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices.”
— Marcia Yale, President AEBC
CANADA, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- With Canada's 2025 Federal Election set for April 28, the Alliance for Equality of Blind Canadians (AEBC) is urging all political parties to prioritize accessibility, inclusion, and the rights of Canadians who are blind, Deafblind, and partially sighted.

AEBC has submitted four key questions to the top five political parties—Liberal, Conservative, Bloc Québécois, New Democratic, and Green—to assess their commitment to accessibility and disability rights. Any responses received will be posted on AEBC’s website at www.blindcanadians.ca.

What Voters Should Ask Candidates:

1. Accessible Canada Act – What concrete steps will your party take to ensure the full implementation and enforcement of the Accessible Canada Act, so that accessibility is not just a goal but a reality?

2. Inclusion in Policy-Making – How will your party guarantee that blind, Deafblind, and partially sighted Canadians, along with other disabled individuals, have a direct and meaningful voice in shaping policies that impact their daily lives?

3. Emergency Preparedness – How will your party ensure that people with disabilities are not disproportionately affected during emergencies, including natural disasters, health crises, and economic downturns?

4. Financial Security – What are your party’s plans for improving financial supports for people with disabilities, including expanding the Canada Disability Benefit and ensuring adequate income support, including for those facing barriers to employment?

AEBC encourages members and the disability community to use these questions in community candidate forums leading up to the election.

"This election is a critical opportunity to push for meaningful change," said AEBC President, Marcia Yale. "We need to ensure that accessibility is not just promised—but delivered. Our votes matter, and so do our voices."

Marcia Yale, President
Alliance for Equality of Blind Canadians
‭7055714445‬
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-30 | 17:55:03

Wireless Connectivity Market Advanced Technology and New Innovations by 2032

Wireless Connectivity Market SizeWireless Connectivity Market Expected to Reach $294 Billion by 2032The widespread deployment of 5G networks and the Internet of Things (IoT) ecosystem are the upcoming trends of the Wireless Connectivity Market in
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-30 | 17:55:03

Clairfield International Expands Presence in Germany with Saxenhammer

Leading Entrepreneurial-Focused M&A Advisory Firm Saxenhammer joins Clairfield for Increased International ReachTogether we offer a truly comprehensive advisory platform for clients in Germany and internationally.”— Alexander
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-30 | 17:55:03

Twombly Elementary Opens SmartLab to Ignite Curiosity and Inspire Future Innovators

Students, staff, and SmartLab representatives gathered with excitement as Twombly Elementary officially opened its new SmartLab!A young learner at Twombly Elementary explores colorful building tools during a hands-on activity in the new SmartLab.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.