AI-Enhanced Retail Media IQ Builds Brain Trust; Adds Former Amazon EU/Walmart Exec Philip Carls to Board of Directors
Fast Growing, Warsaw-based, Retail Media Innovator Bolsters Industry Expertise and Global Credibility Ahead of Next Funding Round
The US retail media industry is expected to represent $130 billon dollars within three years and represent one out of every four US ad dollars. Part of the appeal for advertisers is its measurability tracing to the medium’s adjacent platform to the online retail sales channel. Addtionally retail media is seeing more and more top of the funnel ad dollars come over from social media platforms where precise targeting has been stymied by new privacy regulations from Apple and Google. According to Carls: "In an increasingly uncertain advertising market Retail Media is the surest and safest bet and with new tools from innovative new companies like Retail Media IQ the return of ad spending for the medium will only get better”
Retail Media IQ has used a previous $200k family and friends round to provide proof of the efficacy of its products in the real world which has on average generated an incremental 100-200% ROAS for its clients. These results has helped the Company immensely in gaining new clients who are only charged a commission on incremental revenue for the first six months.
Mr. Carls will be a valuable sounding board for Retail Media IQ’s next growth phase which will include bringing several additional retail media outlets on-board and building its sales and marketing efforts in the Europe and US. Retail Media IQ is especially focused on companies with total sales of fifty million and under as they are the ones who are often outgunned in the larger outlets and can benefit the most by this leading edge, scientific, Ai enhanced approach to optimal ROAS.
About Retail Media IQ
Retail Media IQ is at the leading edge of optimized performance for the fast-growing retail media advertising industry. The company uses AI to assess which elements of a client’s retail ad program have the greatest impact on revenue across each and every online sales outlet. It then applies those best practices in real time, where appropriate, across the client’s entire account list. Retail Media IQ charges a media commission only on incremental revenue as a result of its engagement and based on results to date expects to improve ROAS by 100–200%. Headquartered in Warsaw, Retail Media IQ also operates an office in Los Angeles California. Companies interested in learning more should visit www.rmiq.net or email Jacek Chodzko at JC@rmiq.net.
Ralph Fascitelli
Atlantic Partners
+1 2063692612
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Painting Plus Home Improvement Launches New Website to Better Serve Residential and Commercial Customers in South Jersey
Thermoelectric Generator Market Surges Toward $1.44 Billion by 2030: Waste Heat Recovery, Aerospace Drive Growth
Neolith Expands Portfolio with Five New Models Combining Innovation, Design, and Top Performance
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.