ANA expands online booking capabilities via CargoWise eBookings
First Japanese air carrier to connect to CargoWise
WiseTech Global (ASX:WTC)
ANA is the first Japanese air carrier to be connected to CargoWise. The direct system-to-system connectivity between CargoWise and ANA is now in production and available to the extensive CargoWise community as part of the CargoWise Carrier Connectivity Program. CargoWise customers, including all of the 25 largest global freight forwarders worldwide, will have visibility of, and efficient access to ANA Cargo’s schedules, cargo availability, pricing and eBookings, in order to manage the full lifecycle of their air cargo shipments all without leaving CargoWise or re-keying data. The first forwarder to benefit from these significant efficiency benefits is DHL Global Forwarding.
ANA is the largest airline in Japan and is based in Tokyo. ANA provides stable transportation services as a combination carrier fusing freight and passenger flight networks, across a route network spanning major cities in Asia, North America, and Europe.
To make it even easier for freight forwarders to research and make bookings, ANA’s information is also available on CargoWise’s AirlineConnect marketplace that allows freight forwarders to review, compare and select offers from multiple airlines, from the one transaction.
Kenichi Wakiya, Executive Vice President, Cargo Marketing & Services of ANA and President & CEO of ANA Cargo said: “ANA serves the world with key routes and we are focused on providing a cargo system that is easy and efficient for forwarders to conduct business on our network utilizing the systems they already use. Our integration with CargoWise enables seamless data transmission, creating an efficient and simplified booking experience for our major customers.”
Max Sauberschwarz, Head of Global Air Freight at DHL Global Forwarding said: “At DHL we are committed to delivering excellence in a digital world. The direct data exchange means we can plan, book and manage shipments directly with ANA Cargo from within CargoWise, making our services more convenient and efficient for our customers.”
Scott McCorquodale, Head of Airline Connectivity, WiseTech Global, said: “Japan is the world’s fourth largest economy and is one of the world’s largest producers of high technology manufactured goods and consumer products. These sectors create a high demand for inbound and outbound air cargo, and we’re delighted to partner with ANA to help facilitate this demand. ANA plays an important role in facilitating trade between Japan and the rest of the world, so the ability for our freight forwarders to access real-time flight availability and pricing information and complete their bookings on ANA, all without leaving CargoWise, will drive greater efficiency and accuracy across the supply chain.”
Claire Hosegood
WiseTech Global
+61 411 253 663
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

DrillerDB Announces Public Release of Its Water Well Drilling Software Platform
Bowers Plumbing & Remodel Saves Hundreds of Thousands of Bees During Historic Downtown Puyallup Remodel
25 Years of Innovation Blue Wave Advances CVD Diamond Solutions for Emerging Technologies, located in Baltimore, MD, USA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.