Argent LNG Builds FERC Regulatory Powerhouse Team and Advances Modular Development Strategy Ahead of Gastech 2025
Argent LNG Begins Hiring Regulatory Powerhouses to Drive FERC Pre-Filing and LNG Project Advancement
This strategic push marks a major milestone in the development of Argent’s 25 million tonnes per annum (MTPA) LNG export facility at Port Fourchon, Louisiana—a deepwater Gulf Coast site uniquely positioned to deliver lower-carbon, modular U.S. LNG to global partners by 2030.
Key Roles Currently Being Filled Include:
Regulatory Counsel with deep FERC and DOE experience, capable of leading complex energy permitting pathways.
Environmental Consultants specializing in NEPA compliance, Environmental Impact Statements (EIS), and stakeholder coordination.
Engineering Advisors with expertise in pipeline safety (DOT PHMSA), terminal design compliance, and FERC Resource Report preparation.
Government and Regulatory Affairs Advisors with proven success in LNG project advancement, stakeholder engagement, and agency relations.
“We’re building a team that knows how to deliver,” said Jonathan Bass, CEO of Argent LNG. “We’re focused on credibility, capability, and a track record of execution—because this project needs to move fast and get it right.”
De-risking Through Proven Modularization
Argent LNG is de-risking project execution by leveraging modularized infrastructure and systems that have already been deployed successfully across the LNG industry. By selecting technologies and partners with proven track records, Argent benefits from years of operational insight, engineering optimization, and real-world performance data. This approach allows Argent to refine and enhance modular systems, making them more cost-efficient, energy-efficient, and schedule-reliable from day one.
Modular liquefaction by Baker Hughes
Gas pretreatment from Honeywell UOP
High-efficiency electrical systems from ABB
Advanced LNG tank engineering from GTT
“Our strategy is to improve—not reinvent—the best modular LNG practices. We’re learning from past projects to deliver a improved, faster, smarter, and a cleaner terminal,” said Bass.
A Dual-Track Development Model
Argent LNG’s regulatory momentum complements its dual-track engineering and construction strategy. With a ground-up, “Below-the-bolts” infrastructure partner, GIS Engineering will lead marine, dredging, and civil works at Port Fourchon. Argent continues to evaluate EPC partners for its “Above-the-bolts” integration strategy—focused on modular liquefaction, power, and storage systems.
Targeting First Deliveries by 2030
Designed to avoid the chokepoints and delays of older Gulf Coast terminals, Argent LNG offers a clean, uncongested path to global markets with its deepwater access and strong maritime infrastructure at Port Fourchon.
“This is more than just another terminal—it’s a platform to connect U.S. energy with nations that share our values and need reliable, affordable supply,” Bass added.
Join the Mission
Argent LNG is actively expanding its permitting, environmental, legal, and technical teams. If you have experience advancing major energy infrastructure—especially LNG on the U.S. Gulf Coast—we want to hear from you.
Painting Plus Home Improvement Launches New Website to Better Serve Residential and Commercial Customers in South Jersey
Thermoelectric Generator Market Surges Toward $1.44 Billion by 2030: Waste Heat Recovery, Aerospace Drive Growth
Neolith Expands Portfolio with Five New Models Combining Innovation, Design, and Top Performance
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.