Artist Marryam Moma Returns with 'WUNDERLAND NOIR: Restorative Respite' at September Gray Fine Art Gallery
Following Acclaimed Exhibitions and Campaigns, Moma Unveils a New Chapter at September Gray Gallery in Atlanta
A Whirlwind Season of Black Woman Visibility + Impact
Moma’s newest chapter follows an extraordinary year of visibility and cultural resonance:
Fall 2024: Her biopic-style solo exhibition WUNDERLAND NOIR excited art enthusiasts and avid collectors at Buckhead Art & Company in Atlanta, with force.
February 2025: Moma was featured at The Harlem Fine Arts Show 17 at The Glasshouse NYC during Black History Month. Presented by Touch | The Black Breast Cancer Alliance, the showcase, curated in partnership with GRAPHITE HOUSE—amplified contemporary Black artistry.
March 2025: She joined Boost Mobile’s Women’s History Month Campaign, highlighting Black women artists and laborers whose creative practices intersect with cultural legacy and resistance.
Spring 2025: Her sculptural work “Melanin Machina” was selected for The Stories of Us, an international exhibition at the United Nations Headquarters in New York, celebrating artists of African descent. The Essence feature titled "Our Stories Are Our Salvation" captures the spirit of the exhibit and Moma’s powerful contribution to global storytelling.
Opening Night Event:
WUNDERLAND NOIR: Restorative Respite
Saturday, May 10, 2025 | 6:00 PM – 9:00 PM
September Gray Art Gallery
480 John Wesley Dobbs Ave | Suite 160 | Atlanta, GA 30312
Admission is free | Valet parking available
Guests will enjoy:
The debut of Moma’s Limited Edition Plate Set
An evening of collage, culture, and curated community
Thought-provoking visuals rooted in rest, beauty, and liberation
About the Artist
Marryam Moma is a Tanzanian-Nigerian analog collage artist based in Atlanta. Her work explores themes of identity, ancestry, liberation, and feminine joy through intricate hand-cut paper techniques. With features in national campaigns and global exhibitions, she continues to shift visual narratives and champion the creative presence of Black women.
RODNEY LOVEJONES
GRAPHITE HOUSE
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

D’Art Design Crafts Experiential Store Design for STUDDS Across India
Veterans for America First VFAF Secures 85% Win Rate in 2025 Georgia GOP Elections said Stan Fitzgerald
Type 2 Diabetes Market Size in the 7MM is Estimated to Exceed USD 42.8 billion by 2035
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.