Belron Franchises in Europe Adopt DriveX AI Windshield Inspection Technology
Carglass® Lithuania & Latvia deploy DriveX AI to streamline windshield claims, boosting accuracy, speed and sustainability for insurers.
TALLINN, HARJUMAA, ESTONIA, May 21, 2025 /EINPresswire.com/ -- DriveX, the Estonian deeptech company redefining vehicle inspection, has announced a new partnership with UAB Euroglass, a regional Carglass® franchisee in Lithuania and Latvia, under the global automotive glass repair leader Belron umbrella. The move marks a significant step in bringing AI windshield damage assessment to the European market.
AI Windshield Inspections Go Live in the Baltics
Carglass® Lithuania and Latvia will offer DriveX’s AI inspection software to insurers to improve accuracy and enhance the customer experience in online windshield damage assessments. The solution enables self-service inspections via smartphones, allowing insurers to gain instant and standardised assessments for faster and more reliable claims decisions.
“At Carglass® Latvia and Lithuania, we're excited to be bringing more digital solutions to the auto glass world,” said Edvinas Basakirskas, CEO of Carglass® Latvia and Lithuania. “By offering DriveX’s AI inspection to our insurance partners, we’re not just improving windshield assessments, but we’re setting a new standard for innovation, efficiency and sustainability in claims processing across the Baltics.”
How AI Transforms Windshield Claims
DriveX's solution will be positioned for integration into insurer workflows enabling Carglass®’ insurance partners to offer AI windshield claims support directly to the policyholders. By replacing time-consuming manual processes – such as describing damage through call centres or filling in online forms – DriveX’s AI enables policyholders to capture real-time photos and instantly receive repair or replacement decisions with unparalleled 92% accuracy. This approach reduces operational costs in claims and eliminate inefficient or even fraudulent repair partners for insurers.
For Carglass® insurance partners in the Baltics, increasing transparency is a strong competitive advantage, as the technology enables to increase repair rates. With DriveX, it’s always clear whether a windshield needs to be replaced or can be repaired, which helps avoid unnecessary and unjustified jobs. As a result, average claim sizes are reduced.
Next Step: Global Auto Repair Innovation
This partnership highlights DriveX’s broader mission to make vehicle repairs quick and sustainable globally, with its AI already gaining traction across Europe. “Partnering with Belron franchises is a strategic milestone, demonstrating a universal need, our ability to effortlessly match local repair guidelines and scaling technology in new territories in days. The interest coming from both glass repairers and insurers is a clear sign that the industry is desperate for accurate AI assessments and we’re the best-in-class provider,” said Rauno Sigur, CEO and co-founder of DriveX.
Frederika Frey
DriveX Technologies
+372 5300 5194
frederika.frey@drivex.io
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Waterproof Breathable Textiles WBT Size Market Driven by Innovation in Polyester and Membrane Technologies .
Smart Diapers Market to Reach USD 7.5 Billion by 2035, Driven by Sensor Innovation and Healthcare Integration.
ScaleReady Announces a G-Rex® Grant has been awarded to Xellera Therapeutics. ST. PAUL, Minn., 6 August, 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.