Dotgo Announces Support for Apple on its Flagship RCS Platform, Expanding Rich Business Messaging to iPhones
With Apple joining the RCS ecosystem, brands can finally reach their entire customer base with rich and interactive messaging, regardless of device. This development opens up unprecedented opportunities for personalized marketing, enhanced customer service, and secure, spam-proof communications.
Dotgo’s advanced visualization and optimization capabilities empower businesses to preview how RCS messages will appear on Apple devices, ensuring compelling and impactful customer engagement. Additionally, AI-powered chatbots on RCS can handle customer inquiries swiftly, offering personalized recommendations and instant support, thereby enhancing overall customer experience.
"Apple’s adoption of RCS marks a pivotal moment in business messaging–one that is richer, more interactive, and more consistent across both Android and iOS. Dotgo is proud to be the first RCS platform to offer visualization and optimization for Apple devices, enabling businesses to elevate their messaging strategies and connect with customers more effectively than ever before", said Surinder Anand, Chief Technology Officer and VP, Product Management at Dotgo.
According to Mobilesquared, a leading provider of intelligence solutions on the business messaging industry, Apple's entrance into the market, with support over iOS devices, will grow the number of active users by 989 million over the next two years, taking RCS’ total base to 2.91 billion active users globally. Although Android is the dominant operating system in the majority of markets, the inclusion of Apple provides SMS-like ubiquity to brands in almost every market, increasing the value proposition of RCS for Business amongst enterprises.
“RCS support in iPhones is massive for RCS. In the US, Apple more than doubles RCS’ reach to close to 200 million users which will make it the showcase market for RCS business messaging. With the World Cup heading to North America in 2026, there will be no better occasion to demonstrate the power of RCS’ rich messaging and engagement capabilities across both Android and iOS devices. Dotgo’s proactive approach in integrating Apple support is helping brands make the transition to the richer, more engaging RCS channel” said Mobilesquared’s chief messaging officer Nick Lane.
RCS for Business is currently available on iPhones in eight key markets: the USA, Canada, the UK, France, Germany, Spain, Singapore, and Japan. Businesses interested in creating RCS campaigns optimized for Apple can reach out to sales@dotgo.com. For more information, visit www.dotgo.com.
Vandana V
Dotgo, a Gupshup Company
+91 98183 33184
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Cityscape Global brings Saudi Real Estate Investment Opportunities and Strategic Partnerships to London
Cornerstone of Southern California Treatment Center Announces New Ownership and Vision for the Future of Recovery Care
تحالف تطلق فعالية كابيتالز لندن للتعريف بفرص الاستثمار الواعدة في قطاع العقارات السعودي
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.