Empowering Kids to Become 'Financially Literate': New Book by Eugene Sager-Rich Makes Financial Education Fun and Easy
Perfect for kids ages 6–10, the book breaks down complex money concepts into simple, exciting lessons using real-life examples, engaging activities, and practical tools. Each chapter focuses on a different part of financial literacy—like understanding money, smart spending, saving, investing, budgeting, and even building wealth. It empowers children to build strong money habits that will benefit them for a lifetime.
Whether it's creating a savings goal, making a budget, or setting up a pretend investment portfolio, this book gives young readers the confidence and knowledge they need to make smart financial decisions early on.
About the Author
Eugene Sager-Rich is a leading voice in psychology, child development, and behavioral economics. With more than 20 years of experience helping families and individuals grow healthier money habits, he brings a personal and professional touch to every lesson. As a father of four, Sager-Rich knows how powerful early money education can be in shaping a child’s confidence, decision-making, and future success.
Release
Financial Literacy for Kids is now available on Amazon.
Eugene Sager-Rich
Urban Publishing Club
+1 646-858-7832
ditecon.inc@gmail.com
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Hannox Launches Advanced Hydrogel Dressing for Safer, Faster Wound Healing
Bidding Set to Close on 4BR/2BA Home on 3.8± Acres in Spotsylvania County VA Announces Nicholls Auction Marketing Group
IoT Microcontroller Market to Rise at CAGR of 14.2% to Reach US$ 27,405 Million by 2035: Fact.MR Study
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.