ETN America Responds to TCPA Lawsuit with Reaffirmation of Compliance Standards
ETN America affirms TCPA compliance after lawsuit, clarifies no robocalls used and contact was based on documented lead consent
SAN DIEGO, CA, UNITED STATES, May 27, 2025 /EINPresswire.com/ -- ETN America Responds to TCPA Lawsuit with Reaffirmation of Compliance Standards
ETN America, a leading provider of qualified leads and inbound calls in the home improvement industry,
has issued a statement in response to a recently filed TCPA (Telephone Consumer Protection Act) lawsuit.
The suit alleges two violations: contacting a number listed on the Do Not Call (DNC) registry and the use of robocalls or pre-recorded messages.
ETN America firmly clarifies that no robocall or pre-recorded message technology is used or has ever been used in its operations.
Based on the information available, the case appears to involve multiple parties, and another company referenced in the suit—Install America—may be responsible for any robocall-related activity.
ETN acknowledges that contact was made with the consumer; however, the outreach was based on a valid lead generated with clear, documented TCPA-compliant consent. No cold-calling or unsolicited outreach was involved.
“Our team is fully engaged in reviewing the details of the case and responding accordingly,” said Shlomi Cohen, CEO of ETN America.
“We are confident in the integrity of our process and remain committed to maintaining full compliance with all applicable regulations.”
ETN America is known across the industry for its proactive compliance measures. Every lead and call is thoroughly pre-qualified before being passed to buyers, ensuring a high level of quality and consumer consent.
These practices have helped ETN become a trusted partner to major platforms such as Angi, eLocal, Porch, Ring Partners, Networx, Marchex, Service Direct, and others.
“At times like this, it’s important for the industry to come together and support ethical lead generation practices,” Cohen added. “We remain committed to transparency, consumer protection, and delivering real value to our partners.”
Sally Sullivan
ETN AMERICA
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Desjardins Negative Vacation Bank Class Action – Certified on Consent for the Purposes of Settlement
Refined Cane Sugar Market to Reach USD 120.1 Billion by 2035 As Rising Demand for Processed Food and Beverage Ingredient
Leading ERP solutions to showcase at Dublin ERP HEADtoHEAD™ event
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.