Europe Events Market Expected to See Exponential Growth to $123.9 Billion by 2030, 5.6% CAGR
Europe events market was valued at $31.4 billion in 2020, and is projected to reach $123.9 billion by 2030, growing at a CAGR of 8.7% from 2021 to 2030.
Download Sample Report: https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/16326
Trade shows are a crucial part of marketing strategies, as they allow brands to present their products, target customers, and find new business partners. In the recent years, there has been continuous increase in the popularity of trade shows, hence, they are mostly organized on huge venues. Furthermore, grand ceremonies include conferences and corporate galas. In team-building events, the major aim is to build a strong relationship and trust among the team members. Furthermore, induction programs are held in the beginning of the month the most common start date for newly hired employees.
As per the Europe events market trends, based on the type, the meeting and conference segment dominated the market in 2020. Event companies and service providers are recognizing the impact of business meetings on revenue and brand. The incentive is estimated to be the fastest-growing segment. Incentive programs event companies in the Europe are increasing their focus on providing their incentive travelers with complete designed packages and deals for enhancing the experience of travelers.
Therefore, the corporate sector offers various opportunities for the event management companies to organize events, contributing to huge revenue generation, which, in turn, augments the growth of the Europe events market. The growth of the events industry is majorly driven by upsurge in frequency of corporate meetings, conferences, tradeshows/exhibitions, and other events.
The Europe events market is highly fragmented owing to the presence of numerous players in the market. These market players are constantly engaged in various developmental strategies such as acquisition, mergers, partnership, business expansion, and new product launches, which increases the intensity of competitive rivalry in Europe and helps them to exploit Europe events market opportunity.
Based on the SMEs, the small and medium enterprises segment was the leading segment, garnering a market share of 74.0% in 2020. The huge presence of the small and medium sized enterprises and the increased volume of corporate events conducted by them has propelled the growth of this segment. Small and medium enterprises are said to be the backbone of the European economy.
According to the Europe events market forecast, based on the service, the hybrid or virtual event enabler segment is expected to grow at a highest CAGR of 10.9% from 2021 to 2030. This growth is attributable to the surging adoption of the ICT technologies among the event planners and the corporate houses in Europe. Moreover, the COVID-19 pandemic is the major factor behind the rapid growth of this segment. In 2020, the location rental segment dominated the market, garnering a market share of 31.3%.
The major players profiled in the report are Compass Group PLC, Dorier Group, Elior Group, Europa International, Event Security Management Ltd., Intelligent (UK Holdings) Limited, London Filmed, Martin Audio Ltd, The Creative Engagement Group, and Titan Security Europe.
Buy This Research Report: https://www.alliedmarketresearch.com/checkout-final/1192de5f666a2f97b48b59747340efee
Soldier Next Door Clears the Path to Homeownership for U.S. Veterans with Zero Down Payment and Grants for Closing Costs
Lung Cancer Liquid Biopsy Market 2025 – Strategic Insights for Companies Seeking Expansion & Competitive Advantage
Non-Absorbable Mesh Market Report for M&A, Expansion, and Competitive Benchmarking (2025–2034)
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.