Fifteen Thomson Federal Prison Staff Member Exposed and Hospitalized
The Thomson incident marks the eighth incident of staff hospitalization from drug exposure at that facility alone since January 2024. Last August, the crisis claimed the life of Marc Fischer, a veteran mailroom supervisor at U.S. Penitentiary Atwater and former Coast Guard servicemember, who died after handling contaminated mail shortly before his planned retirement.
"The Federal Bureau of Prisons can no longer remain silent while drug traffickers exploit our mail systems and endanger our staff," said Jon Zumkehr, President of AFGE Local 4070. "These aren't just statistics – these are real people with families who deserve to return home safely after their shifts."
The union's concerns have intensified following the Bureau of Prisons' recent proposal to cut positions due to budget constraints – a move that union leaders say will further compromise safety and increase demands on already-strained staff. AFGE Local 4070 is calling for an immediate halt to all incoming prison mail until proper trafficking prevention measures can be implemented.
Prison overdose rates have soared by 600% in recent years as drug traffickers increasingly target federal facilities through mail systems. A bipartisan solution, H.R. 1046, the "Marc Fischer Memorial Interdiction of Fentanyl in Postal Mail at Federal Prisons Act," would establish mandatory comprehensive protocols for screening legal mail. The bill, introduced by Representative Don Bacon (NE-02), has received broad support across party lines and from prison staff unions and safety advocates.
While a pilot program has demonstrated the effectiveness of off-site mail screening, it faces discontinuation due to budget limitations. "The mail system remains the primary route for drugs entering our facilities," Zumkehr emphasized. "Without proper screening measures, we're gambling with our officers' lives."
AFGE Local 4070 is demanding immediate action from Congress and the to pass H.R. 1046 and implement comprehensive screening procedures across all federal correctional facilities.
Jon Zumkehr
AFGE Local 4070
jzumkehr|afge4070.org| |jzumkehr|afge4070.org
Visit us on social media:
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre
Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE
Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.