Food Lies: New Short Documentary Exposes the Dangers of Ultra-Processed Foods
The documentary “Food Lies: Mentiras Procesadas” reveals the hidden health risks of ultra-processed foods and their impact on the body and mind.
With concise storytelling, visual impact, and expert insight, this documentary confronts the silent epidemic caused by chemicals, additives, and marketing manipulation in the food industry.
The 13-minute film combines investigative storytelling with a bold visual aesthetic to reveal how what we eat is not only reshaping our bodies, but also our minds. “We’re not just eating snacks — we’re consuming substances designed to addict, distract, and deteriorate,” says co-director Luis Luyando.
The project also includes the creative input of Enrique José Rodríguez, who served as Associate Producer. A seasoned communicator with a background in branding, media, and motivational coaching, Rodríguez brings a deep understanding of how messages can shift consumer awareness and behavior.
The documentary features expert commentary from:
Belén Maldonado, Dietitian
Carina Castro Fumero, Clinical Psychologist
Michelle Peiret, Nutritionist and Wellness Coach
Simón Álvarez, Researcher and Food Educator
Together, they explore how foods that dominate grocery shelves — from sugary cereals to pre-packaged snacks — are linked to rising rates of obesity, diabetes, mental health disorders, and loss of agency over personal health.
In a media landscape saturated with food marketing, “Food Lies: Mentiras Procesadas” dares to ask:
What if breakfast is poison?
What if what we eat is programming us?
What if your food is lying to you?
The film marks a new chapter in short documentaries using storytelling to educate and spark critical thinking on issues affecting the Hispanic community and beyond.
“People deserve to know what’s in their food and how it’s impacting their lives. We created this as a wake-up call,” says Willy Martin, co-director and Emmy-winning producer.
Willy Martin
LUMA Creative Management
+1 786-200-0457
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

D’Art Design Crafts Experiential Store Design for STUDDS Across India
Veterans for America First VFAF Secures 85% Win Rate in 2025 Georgia GOP Elections said Stan Fitzgerald
Type 2 Diabetes Market Size in the 7MM is Estimated to Exceed USD 42.8 billion by 2035
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.