Global Empowerment Mission (GEM) and ANEW Announce Initiative Supporting Wildfire Survivors and Families in Need
With Donations of over 34 truckloads of gently used high-end furniture, these repurposed items are giving a sense of “house and home” to LA fire victims.
Through ANEW’s leading corporate surplus stewardship program, a significant donation totaling 34 truckloads of gently used, high-end furniture from a decommissioned 4-star luxury hotel in Los Angeles has been delivered to GEM’s San Pedro distribution center. This effort will yield over 90% landfill diversion, converted as approximately 100 tons; verified with audited results.
The extensive collection of furnishings from the 181-room hotel is now being meticulously recorded and repurposed to create a sense of home for California wildfire survivors and vulnerable low-income families. The available items are part of a comprehensive offering that includes everything from bed frames, lounge chairs, and end tables to dresser/desk combinations and ancillary décor.
In a powerful combination of resources, GEM will supplement this furniture with its own inventory of home essentials donated by Amazon, providing complete packages for the bedroom, kitchen, and bath. These packages are thoughtfully assembled with items such as new bedding, towels, comforters, mattresses, cookware, and can openers.
“This collaboration is about restoring lives with dignity,” said Michael Capponi, Founder and President of Global Empowerment Mission. “Every piece of furniture diverted from the landfill is now helping a family rebuild their lives, providing them with a fresh start and a true sense of home.”
“For two decades, ANEW has been dedicated to matching surplus corporate assets with critical community needs,” said Rose Tourje, Founder and President of ANEW. “We collaborate with some of the world’s leading companies to practice what we call: 'doing what’s right with what’s left.'”
About ANEW
Founded in 2005, ANEW (Asset Network for Education Worldwide, Inc.) has stewarded millions of pounds of corporate furnishings to schools, clinics, shelters, nonprofits, and disaster recovery efforts across North America. This initiative with GEM is among the largest residential-focused collaborations in ANEW’s history. Learn more at: https://anewfound.org.
About Global Empowerment Mission (GEM)
Global Empowerment Mission (GEM) has become a disruptive force in disaster relief and recovery worldwide. GEM delivers both rapid, life-saving aid in the critical hours after disaster strikes and strategic, long-term solutions that help communities rebuild stronger than before. Recognized as one of the most effective and accountable nonprofits in the sector, GEM proudly holds Charity Navigator’s coveted 4-star rating and ensures that an extraordinary 97% of every donated dollar goes directly to mission programs not overhead.
Learn more at: https://www.globalempowermentmission.org.
Bianca Bucaram
THE BUCARAM PUBLIC RELATIONS Group
+1 713-898-6552
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Automotive Steel Market to Reach $145.8 Billion by 2029 with 5.3% CAGR
Relentless Visibility is the New Competitive Edge, New Study Shows
Veterinary API Manufacturing Market | Opportunities, Share, Growth & Competitive Analysis Forecast to 2029
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.