Healx Appoints Christopher Moertel, M.D., as Global Head of Clinical Development
Healx, a leading AI-driven drug discovery company focused on rare diseases, announces Christopher Moertel, M.D., as Global Head of Clinical Development
Dr. Moertel is a highly respected expert in neurofibromatosis (NF) and pediatric oncology. He previously served as the Kenneth and Betty Jayne Dahlberg Professor of Pediatrics at the University of Minnesota School of Medicine, where he directed the Pediatric Neuro-Oncology and Neurofibromatosis Programs. Dr. Moertel was the lead investigator in the ReNeu clinical trial of mirdametinib, which later received FDA approval as Gomekli for NF1-associated plexiform neurofibromas (NF1-PN).
At Healx, Dr. Moertel will oversee the company's clinical strategy, with a focus on advancing its pipeline of therapies for rare diseases and successfully delivering clinical trial programs.
“We are thrilled to welcome Dr. Moertel to Healx,” said Tim Guilliams, Ph.D., CEO and Co-Founder of Healx. “His leadership and rare disease expertise will be instrumental as we move our therapies closer to patients in need.”
Dr. Moertel added, “I am excited to join Healx’s mission to transform rare disease treatment through innovative science and patient-centered development. I look forward to working with the team to drive forward clinical programs that can have a meaningful impact.”
Dr. Moertel’s appointment reinforces Healx’s commitment to expanding its clinical operations and accelerating the development of new therapies for underserved patient communities.
About Healx
Healx is an AI-powered, patient-inspired tech company focused on accelerating the discovery and development of treatments for rare diseases. Founded in Cambridge, UK, Healx’s proprietary technology and pharmacology expertise aim to deliver innovative therapies to patients faster and more efficiently.
www.healx.io
Myrta Barell
Healx
+41 792344650
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dallas Jury Awards Over $1 Million to Injured Driver Represented by Angel Reyes & Associates After Lowball Insurance Offer
Debut Romance Thriller Angel and the Devil by L. A. Major Blends Love, Danger, and Choice in Unforgettable Ways
Worship Leader & Singer-Songwriter thurane Launches New Single: 'Big House' - Features Fresh Spin On Audio Adrenaline
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.