Indie Techno-Thriller 'Whisper Breach' to Premiere May 15 in Calabasas with Simultaneous Vimeo On Demand Release
Craig Cockerill’s debut feature "Whisper Breach," a rogue AI thriller, premieres May 15 in Calabasas (invite-only) in association with Malibu Film Society.
LOS ANGELES, CA, UNITED STATES, May 6, 2025 /EINPresswire.com/ -- Whisper Breach, a 103‑minute independent techno‑thriller examining the rise and risks of artificial intelligence, will premiere on May 15 at Regency Calabasas Commons in partnership with the Malibu Film Society. A simultaneous global release on Vimeo On Demand ensures audiences everywhere can stream or rent the film starting that day.
Written and directed by Craig Cockerill in his feature debut, Whisper Breach stars Mike Markoff, Garon Grigsby, Chelsea Gilson, and Allan Wayne Anderson. The film features an original score by Emmy Award–winner Jeff Toyne. Early critics have awarded an average rating of 7.5 out of 10 for its underwater visuals, strong performances, and provocative themes.
Tech entrepreneur Elon Musk famously warned, “With artificial intelligence we are summoning the demon.” According to Cockerill, “that warning haunts every frame of Whisper Breach.”
Based around the logline, “Amidst love, loss, betrayal, and greed, three best friends grapple with Whisper Breach, a powerful black‑ops AI that threatens to unravel their trust—and the world,” the story delivers a high‑stakes narrative that interrogates both human and machine motives.
Choosing Vimeo On Demand as the initial distribution platform reflects a growing trend among independent filmmakers. Its 90/10 revenue split ensures the majority of proceeds support the creators, aligning with Triple Sea Media LLC’s commitment to equitable distribution. Subsequent digital distribution on AVOD and SVOD platforms—including Tubi, Amazon Prime Video, and YouTube—is planned for later in 2025.
Advance screener access is available for press by request via Cinando. For screeners, full technical specs, and interview opportunities, members of the media may contact Triple Sea Media. Additional assets—including a download/embed official trailer, production and bts stills, epk document and social media links —are available at https://whisperbreach.com/press.html.
About Triple Sea Media LLC
Triple Sea Media LLC is a Los Angeles–based independent production company founded in 2023 to develop original, socially conscious content. Whisper Breach is the company’s debut feature film.
Media Contact:
Craig Cockerill | Director, Triple Sea Media LLC
Email: ccc@tripleseamedia.com | Phone: 818‑414‑3896
Website: https://whisperbreach.com
Craig Cockerill
Triple Sea Media LLC
+1 818-414-3896
ccc|tripleseamedia.com| |ccc|tripleseamedia.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
TikTok
X
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Dallas Jury Awards Over $1 Million to Injured Driver Represented by Angel Reyes & Associates After Lowball Insurance Offer
Debut Romance Thriller Angel and the Devil by L. A. Major Blends Love, Danger, and Choice in Unforgettable Ways
Worship Leader & Singer-Songwriter thurane Launches New Single: 'Big House' - Features Fresh Spin On Audio Adrenaline
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.