Komunikaty PR

Insuranceopedia Unveils PolicyAI - Insurance AI-Tool That Slashes Auto Insurance Costs

2025-05-01  |  13:55:05
PolicyAI landing page

Insuranceopedia launches PolicyAI, a free AI tool that finds coverage gaps, cuts auto insurance costs, and boosts protection in under 2 minutes.

DELAWARE CITY, DE, UNITED STATES, May 1, 2025 /EINPresswire.com/ -- Insuranceopedia Unveils PolicyAI - Worlds First AI-Tool That Slashes Auto Insurance Costs

Free AI- tool uncovers hidden coverage gaps, unnecessary costs, and savings opportunities in under 2 minutes

Today, Insuranceopedia officially launches PolicyAI, a groundbreaking free tool that uses artificial intelligence to analyze auto insurance policies, identify coverage gaps, and provide personalized recommendations to help drivers save money and improve protection.

“Most people have no idea what their car insurance actually covers, or more importantly, what it doesn’t,” said Max Coupland, CEO of Insuranceopedia. “PolicyAI helps you spot risky gaps and wasted money before it costs you.”

How PolicyAI Works
Users can upload their auto insurance policy and answer a couple of questions. PolicyAI’s AI engine scans the document, cross-checks it against state laws, risk factors (like weather or theft rates by ZIP code), and the user’s profile to highlight:

Coverage gaps (e.g., missing uninsured motorist coverage or low liability limits)
Unnecessary or duplicate add-ons (e.g., roadside assistance already covered by a credit card)
Money-saving opportunities (e.g., low-mileage discounts or policy bundling options)

The tool then provides a personalized “Coverage Strength Score”, a checklist of recommended improvements, and clear, data-driven explanations.


Who PolicyAI Helps
PolicyAI is designed for:

Everyday drivers unsure if they’re overpaying
People who want to save without sacrificing protection
Gig workers and rideshare drivers with risky policy gaps
Busy professionals who don’t have time to decode their insurance
Anyone who wants to take control of their coverage without talking to an agent


“Our mission is simple — make insurance transparent, accessible, and fair,” added Coupland. “PolicyAI is here to make sure you’re not part of the 1 in 3 who find out their policy was missing something when it’s already too late.”

Try It Now

PolicyAI is live and free to use at: www.insuranceopedia.com/policyai

About Insuranceopedia
Insuranceopedia is an insurance marketplace on a mission to simplify insurance for consumers. Through expert content, educational tools, and AI-powered innovation, we help people better understand, compare, and manage their insurance coverage.

Media Contact:

Max Coupland
CEO, Insuranceopedia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions Celebrate Pride Month with Night of Original Theatre

Pride Month performance by Dialogue with Three Chords and brooklynONE Productions at the Tom Kane Theatre on June 26, 2025. The show features three original plays about love, longing, and queer identity.brooklynONE Productions logo. The
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Business Solutions Marketing Group Unveils AI Video Marketing Program: Propelling Small Businesses to Google Page ONE

BSMG LogoVideo Marketing for Small BusinessVideo Marketing for AttorneysVideo Marketing for Law FirmsFor years, we've seen the incredible impact video has on connecting with audiences and building trust,”— Linda
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-08 | 03:55:21

Eylsia, Rising Filipina Pop Artist, Explores the Promise and Challenges of AI in Music

Eylsia, Pop Sensation and owner of Nicolas of Palm BeachLisa Pamintuan, President, Intellectual Property Intellectual Holdings, Inc.Red Python HandBag by Nicolas of Palm BeachEylsia's determination to return to music after her experiences is

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.