Javier Palomarez, USHBC President, Commends Virginia for Leading the Nation in Reducing Fentanyl Overdoses
Javier Palomarez, USHBC President and CEO, issued the following statement:
“Virginia’s historic achievement in driving down fentanyl-related overdose deaths is proof that determined leadership and comprehensive action save lives. Governor and First Lady Youngkin understand that the fentanyl crisis is not just a public health emergency, but part of a wider web of dangerous supply chains, from terrorist cartels flooding our streets with deadly opioids to the influx of illicit Chinese vapes endangering our youth. By combining law enforcement crackdowns, education campaigns, expanded recovery services, and strengthened community partnerships, Virginia is showing the nation how coordinated action can protect families and create an environment where small businesses and local economies can flourish.”
Thanks to this coordinated approach, Virginia has seen a 44% year-over-year decline in fentanyl-related overdose deaths and a 46% drop from the 2021 peak — the steepest reduction in the country. Nearly 800 pounds of fentanyl have been seized (enough to kill every Virginian ten times over), over 2,500 arrests have been made, and nearly $4 billion in illegal drugs have been taken off the streets. Alongside tough enforcement and new penalties, the Right Help, Right Now behavioral health initiative has delivered over 400,000 naloxone doses, expanded mobile crisis teams, and ensured faster access to care statewide. Together, these initiatives directly counter the threats posed by international cartels and illicit foreign supply chains, protecting both public health and Virginia’s economic resilience.
Javier continued by saying:
“I applaud Virginia’s success as a model of how smart, tough, and strategic policies can break deadly supply chains, safeguard families, and restore community resilience. I call on leaders across the nation to follow Virginia’s example and work together to uplift families and help communities prosper.”
The USHBC looks forward to engaging with the U.S. federal government, state governments, and stakeholders to ensure that all Americans have the tools, resources, and opportunities they need to stay healthy, be safe, and prosper.
To learn more, follow @myushbc and @JPalomarez on X.
Visit ushbc.com/join to become a member today.
About the USHBC
Javier Palomarez is the President & CEO of the United States Hispanic Business Council (USHBC). The United States Hispanic Business Council (USHBC) is the leading voice for the Hispanic business community. A 501(c)6 non-profit organization, the USHBC focuses on improving access to contracting in the public and private sectors, fair representation of Hispanics in business, media, and politics, and ensuring Hispanics have a voice in the national dialogue. The USHBC is a nonpartisan organization.
Sabrina Leeloo Gonzalez
United States Hispanic Business Council
+18178745644 ext.
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

SJ Auctioneers will hold an online-only Black Americana, Collectibles, Decor & Silverware Auction on Wednesday, June 18
Game Changing Technologies Granted their Gaming Distributors License by the Fond Du Lac Band of Lake Superior Chippewa
Veripath adds approximately 3800 acres to portfolio with new Canadian farmland acquisition
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.