LOST Launches Next-Gen Escape Game Ecosystem With Web 3.0, STEAM Learning, and Global Creator Platform
The world’s largest escape game chain, LOST, unveils LOST Island, LOST Junior, and LOST Studio—redefining education, entertainment, and user creation.
HONG KONG, HONG KONG, HONG KONG, June 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- LOST, the world’s largest escape game chain, is pushing the boundaries of immersive play by fusing storytelling, education, and digital innovation. With a global footprint and acclaimed experiences across Asia-Pacific, LOST is now pioneering a new entertainment ecosystem—powered by LEGO®, Web 3.0, and creativity.
At the heart of this transformation are three key innovations: LOST Junior, LOST Studio, and LOST Island.
LOST Junior is the world’s first escape room series built for children aged 6 to 14, blending fun with learning through STEAM-based puzzles. Each game challenges young players to explore science, technology, engineering, arts, and math in a hands-on way. Through a recent collaboration with LEGO®, LOST Junior has introduced themed rooms that ignite imagination and problem-solving, allowing children to build, think, and play—just like their favorite LEGO® heroes.
Meanwhile, LOST Studio empowers creators of all backgrounds to design their own escape games online. With simple drag-and-drop tools, logic editors, and storytelling frameworks, users can build digital rooms and share them with a global audience. Whether you're a student, educator, or brand, you can use LOST Studio to turn creativity into impact. Some winning designs may even be brought to life inside LOST’s physical escape rooms worldwide.
Tying everything together is LOST Island, a Web3-based gaming universe that connects the digital and physical worlds. Players use digital badges to access challenges, unlock rewards, and participate in play-to-earn and create-to-earn systems. The virtual island features a central plaza linking users to immersive escape missions, some of which correspond to real-world venues. It’s a next-generation Online-Merge-Offline (OMO) model that redefines how we play and connect.
“LOST is more than an escape game—it’s a creative movement,” said Rick Woo, Co-Founder of LOST. “By teaming up with iconic brands like LEGO® and opening the doors to global creators, we’re turning games into tools for learning, storytelling, and digital empowerment.”
LOST's mission is to make the world fall in love with creative problem-solving. From kids discovering logic for the first time, to seasoned designers publishing their own challenges, LOST invites everyone to explore, build, and get LOST.
Let’s get LOST.
Rick Woo
LOST
+852 2892 2393
info|losthk.com| |info|losthk.com
Visit us on social media:
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chronicle Associates Showcases Client Success with Three-Book Collaboration with Tim Scott
بحضور 10,000 متفرج.. عمرو دياب يُشعل مسرح عبادي الجوهر أرينا في جدة بأمسية لا تُنسى
Advancing Health Workforce Development Through Open Science and UN SDG 3 Goals; Olumuyiwa Bamgbade, Salem Pain Clinic
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.