Low-Cost Carrier Market Size USD 679.93 Billion by 2030, 16.30 % CAGR Driven by Rising Demand Affordable Air Travel
The MEA's unique geographic location in the world has contributed to the growth of the aviation industry there
NEW YORK,, TX, UNITED STATES, April 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Low-Cost Carrier (LCC) Market OutlookThe global Low-Cost Carrier (LCC) Market Size is poised for an extraordinary growth trajectory, with its market size expected to surge from USD 203.15 billion in 2024 to an estimated USD 679.93 billion by 2030. This impressive expansion reflects a robust compound annual growth rate (CAGR) of 16.30% during the forecast period from 2024 to 2030. The sharp rise in demand for affordable air travel, especially among the middle-income population and budget-conscious travellers, is one of the key drivers fueling this upward momentum. In an era where value-for-money has become a decisive factor in consumer decision-making, low-cost carriers continue to disrupt the traditional aviation ecosystem, providing competitive services at significantly reduced fares.
Get a Quote - Request a price quote for the report or specific research services: https://www.marketresearchfuture.com/sample_request/8504
The ongoing shift in consumer preferences towards economical travel options has played a crucial role in shaping the global LCC market. Economic recovery post-pandemic, an increasing number of first-time flyers in emerging markets, and the rise of tourism among millennials and Gen Z demographics have substantially boosted the demand for low-cost flights. These carriers cater to short-haul and medium-haul travel needs while adopting cost-cutting strategies such as single-class configurations, secondary airports, quick turnaround times, and direct online ticket sales. The cumulative effect of these strategic choices translates into significant cost advantages, which are then passed on to passengers in the form of lower ticket prices.
Several major players are at the forefront of this transformative growth, shaping the market through innovative offerings and strategic expansions. EasyJet Airline Company Limited, headquartered in the United Kingdom, continues to be a prominent name in Europe’s budget airline sector. The company is known for its expansive intra-European network and its efforts to enhance fuel efficiency and customer experience through digital transformation. Likewise, AirAsia Berhad, based in Malaysia, remains a dominant force across Southeast Asia, offering both domestic and international low-cost services. Its aggressive expansion strategy and growing digital ecosystem, including its super app and fintech ventures, have positioned AirAsia as a regional powerhouse.
Happy Father's Day - Training Sons to become responsible fathers
Thorncrest Dental Brings Advanced Laser Dentistry to Etobicoke with Picasso Soft Tissue Laser
Tom Jackobs Offers Fractional Sales Management for Heart-Led Wellness Practices
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.