Madhya Pradesh Tourism Concludes Successful Roadshows in Japan

Mr. Sheo Shekhar Shukla, IAS, Principal Secretary – Tourism & Culture and Managing Director – Madhya Pradesh Tourism Board, delivering a keynote address at the Tokyo roadshow

Mr. Sheo Shekhar Shukla, IAS, Principal Secretary – Tourism & Culture and Managing Director – MPTB, with Mr. Sho Hideki, Chief Director of JETRO (Japan External Trade Organization), at the Osaka roadshow,
From Tokyo to Osaka: Madhya Pradesh Tourism Deepens Engagement with Japan's Travel Trade
BHOPAL, MADHYA PRADESH, INDIA, May 26, 2025 /EINPresswire.com/ -- Madhya Pradesh Tourism Board recently concluded a successful two-city roadshow in Japan, held in Tokyo and Osaka, with the aim of deepening tourism collaboration and enhancing international visibility for the state’s unique offerings. These engagements served to strengthen cultural and tourism ties between Madhya Pradesh and Japan, and to position the state as a premier destination for Japanese travellers seeking immersive and diverse experiences in India.The delegation was led by Mr. Sheo Shekhar Shukla, IAS, Principal Secretary, Tourism and Culture, Government of Madhya Pradesh and Managing Director, Madhya Pradesh Tourism Board. He was accompanied by Mr. Vivek Jude, Deputy Director, Events and Marketing, and Mr. Mahendra Pratap Singh, Managing Director, Travel India Tourism and Chairman, IATO Madhya Pradesh Chapter.
In Tokyo, the roadshow witnessed active participation from the local travel trade and was graced by Ms. Udita Gaurav, First Secretary, Commerce and Osaka Expo 2025. In Osaka, the roadshow was attended by a distinguished group of dignitaries including Mr. Chandru Appar, Consul General of India at Osaka-Kobe, Ms. Garima Mittal, IAS, Director of the India Pavilion at Osaka Expo 2025, Mr. Sho Hideki, Chief Director, Japan External Trade Organization (JETRO), Mr. Yamashita Yoshio, Director, International Affairs Division, Planning Department, Wakayama Prefectural Government, and Mr. Yutaka Konishi, Deputy Secretary-General, Kansai Japan-India Association.
The roadshows featured detailed destination presentations, immersive audio visuals, and interactive quizzes that introduced Japan’s travel community to Madhya Pradesh’s Buddhist sites, national parks, wildlife experiences, and UNESCO World Heritage Sites such as Khajuraho, Bhimbetka, and Sanchi. The events also spotlighted the state’s cultural richness, handicrafts, heritage properties, and sustainable tourism practices.
Through these roadshows, Madhya Pradesh Tourism aimed to foster strategic partnerships with Japanese tour operators and travel influencers while positioning the state as an ideal destination for cultural immersion, nature-based exploration, and spiritual rejuvenation.
The Japan roadshows are part of a broader international outreach initiative by Madhya Pradesh Tourism Board to engage global markets and attract discerning travellers seeking authentic Indian experiences.
CR
Madhya Pradesh Tourism Board
email us here
Visit us on social media:
Instagram
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Huntington’s Disease: Charting a New Path with Disease-Modifying Therapies and Strategic Innovation
Paramount Wellness Retreat Addresses the Link Between ADHD and Addiction with Specialized Dual Diagnosis Treatment
Aspire Systems wins Silver Stevie® Award in 2025 American Business Awards®
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.