Madhya Pradesh Tourism showcases the Heart of Incredible India at ATM Dubai 2025
Positioned as India’s Offbeat, Multispecialty Tourism Gem for the Middle East Market
BHOPAL, MADHYA PRADESH , INDIA, May 3, 2025 /EINPresswire.com/ -- Madhya Pradesh Tourism made a powerful impression at the Arabian Travel Market (ATM) Dubai 2025, held at the Dubai World Trade Centre, by highlighting the state’s rich tourism potential, cultural heritage, and diverse nature-based experiences. The participation marked a strategic step towards strengthening travel and trade relationships with the UAE and the broader Middle East and North Africa region.The Madhya Pradesh Pavilion was formally inaugurated by Mr. Gajendra Singh Shekhawat, Hon’ble Union Minister of Culture and Tourism, Government of India, alongside Mr. Satish Kumar Sivan, Consul General of India, Dubai. The inauguration was attended by an official delegation from Madhya Pradesh Tourism, led by Dr. Ilayaraja T., Managing Director, Madhya Pradesh State Tourism Development Corporation (MPSTDC), and Mr. Vivek Jude, Deputy Director, Marketing & Events, accompanied by prominent tourism stakeholders from the state.
The pavilion presented Madhya Pradesh as an Offbeat, Multispecialty Destination, offering a diverse portfolio that includes heritage tourism, spiritual circuits, wildlife safaris, adventure tourism, tribal arts, and eco-resorts. Visitors from across the UAE and GCC showed strong interest in exploring the state for its unique blend of serenity, culture, and immersive travel experiences.
During the four-day event, Madhya Pradesh Tourism conducted numerous B2B meetings with international tour operators, destination management companies, airlines, media, and travel agents. Special emphasis was placed on curated travel itineraries tailored for Gulf travellers, focusing on family-friendly vacations, wellness retreats, and spiritual tourism.
The delegation also participated in key industry forums, including a panel discussion on “The Power to Empower: Cultural Connectivity and Inclusion,” where Dr. Ilayaraja T. highlighted the state’s ongoing efforts in inclusive tourism development and heritage conservation.
Madhya Pradesh’s participation at ATM Dubai 2025 significantly enhanced its brand visibility across the MENA region, firmly establishing the state as one of India’s most versatile and undiscovered tourism destinations.
“For travellers from the UAE seeking soulful journeys, Madhya Pradesh offers unparalleled depth — from the untamed beauty of Kanha and Bandhavgarh, to the spiritual serenity of Sanchi, and the vibrant cultural pulse of Khajuraho and Mandu. It is a destination that speaks to the heart, offering a rare blend of nature, heritage, and meaningful experiences,” said Dr. Ilayaraja T., Managing Director, MPSTDC.
ZM
Madhya Pradesh Tourism Board
email us here
Visit us on social media:
Instagram
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Monument Recovery Celebrates Two Years of Growth & Life-Changing Impact
New York State Department of Veterans’ Services to Host 2025 Human Rights Conference at Fordham Law School on June 25
Faucet Hooks: New Kitchen & Bath Category Creates Usable Space Above the Sink
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.