Mitch Gould Featured on the Cover of The Executive Lens Magazine for Pioneering Retail Distribution Strategy
This signature strategy, developed by Gould to address the challenges faced by international brands entering the U.S. market, offers a comprehensive, turnkey solution encompassing everything from importation and distribution to sales, marketing, and FDA compliance.
“I created the Evolution of Distribution nearly 20 years ago to help foreign brands enter the United States with a turnkey, one-stop solution,” said Gould. “Essentially, we become their headquarters.”
“By consolidating these services under one umbrella, NPI simplifies the complex process for international brands, allowing them to focus on their core competencies,” added Gould.
The article outlines how Gould’s strategy streamlines market entry, cuts costs, and enables long-term growth in the highly competitive U.S. retail space. His visionary leadership has made NPI a trusted partner for brands worldwide, setting new standards for efficiency and effectiveness in retail distribution.
Under Gould’s guidance, NPI has introduced numerous international health and wellness brands to the U.S. market and built strong partnerships with industry leaders like Amazon. His success and forward-thinking approach have also been recognized in publications such as World’s Leaders Magazine, further establishing his reputation as a trailblazer in the field.
The Executive Lens feature also includes an in-depth look at Gould’s memoir, The Blonde, the Ferrari, and the Kwan: The Quintessential American Success Story. The book details his journey from Brooklyn to becoming a global force in retail distribution, his work with legendary figures such as Steven Seagal, Hulk Hogan, Ronnie Coleman, and Wayne Gretzky, and the personal values that drive his professional life.
The memoir is both a business playbook and a deeply personal narrative that celebrates resilience, innovation, and meaningful relationships—including his with wife, Sherry.
For more information, visit www.nutricompany.com.
MORE ON NUTRITIONAL PRODUCTS INTERNATIONAL AND ITS FOUNDER
NPI is a privately held company specializing in the retail distribution of nutraceuticals, dietary supplements, functional beverages, and skin-care products. NPI offers a unique, proven approach for product manufacturers worldwide seeking to launch or expand their products' distribution in the U.S. retail market. Gould, known as a global marketing guru, also has represented icons from the sports and entertainment worlds such as Steven Seagal, Hulk Hogan, Ronnie Coleman, Roberto Clemente Jr., Chuck Liddell, and Wayne Gretzky.
Kayla Zadel
InHealth Media
+ 15615440719
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Confidence, Clarity, and Capital: Entrepreneurs Find Their Voice in 'The Total Package' Business Accelerator
dion seminara architecture Highlights Unique SHAPE Design Consultation as a First Step in Tailored Architectural Advice
Scale Selling Partners with Clothing Brands to Power Global eCommerce Growth
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.