New Guide to Help B2B Marketers and Nonprofits Get Noticed by AI—Not Just Search Engines
Orange Marketing Releases New Guide to Help B2B Marketers and Nonprofits Get Noticed by AI—Not Just Search Engines
The guide walks readers through 10 detailed, actionable strategies to ensure their brand is seen, interpreted correctly, and surfaced by AI-powered tools. From technical SEO fine-tuned for AI crawlers to strategic metadata use, consistent brand reinforcement, and knowledge block formatting, Marketing to AI offers a new blueprint for discoverability.
“Buyers aren’t starting with Google anymore. They’re asking ChatGPT, Perplexity, and Gemini,” said Rebecca Gonzalez, Founding Partner and CEO at Orange Marketing. “If your content doesn’t speak to AI, it won’t make it to your audience. Period. This ebook shows marketers how to fix that.”
Highlights of the guide include:
• Why you must treat AI like your target reader
• How to create structured, authoritative content AI recognizes as credible
• Where and how to distribute content to get into AI training datasets
• Tips for using schema, metadata, and even phonetic spelling to support AI comprehension
• How to measure traffic and visibility from AI tools—and optimize accordingly
“AI is now the default research and recommendation layer,” said Gonzalez. “And too many brands are invisible there because they’re still stuck thinking like it’s 2015 SEO. This guide changes that.”
The ebook is available now for free on Orange Marketing's website.
About Orange Marketing:
Orange Marketing helps B2B companies and nonprofits succeed with HubSpot by offering implementation, optimization, and operational support across all Hubs: Sales, Marketing, Service (Help Desk), and CMS (Website).
Recognized for excellence with 125+ five-star reviews, Orange is a WBENC-certified women-owned business, specializing in everything from email marketing and CRM migrations to SEO, paid media, customer success systems, and content strategy.
For more information about Orange Marketing please visit www.OrangeMarketing.com or contact OrangeMarketing.
Monica Caraway
Orange Marketing
+1 916-476-7351
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

LightBulbSurplus.com Expands LED Driver Selection with Over 212 Models Now Available
Medical Supplierz Partners with Leading Healthcare Brands to Expand Product Listings
Silicon Wafer Manufacturing Plant Setup Cost 2025: Investment, Machinery and Profit Margin
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.