New Look, Same Soul: Ventura County Coast’s Brand Refresh Celebrates the California Dream
Ventura County Coast (VCC) has launched a new visual identity, blending modern design with the region’s surf culture, coastal beauty, and welcoming vibe.
As the destination marketing organization representing the cities of Camarillo, Oxnard, Ventura, and Port Hueneme, VCC is a premier escape for travelers seeking coastal adventure, family fun, and laid-back California charm. The new identity captures the spirit of the region through a design inspired by vintage California travel posters and classic coastal signage. A rich, nature-inspired color palette draws from golden sunsets, ocean swells, and lush scenery, bringing the essence of Ventura County Coast to life in a fresh, modern way.
“We wanted a brand identity that captures the essence of Ventura County Coast — laid-back, adventurous, and authentic — while showcasing the unique aspects of our diverse community. This refresh is more than just a new look; it’s a statement. It helps communicate to the world why our destination is the place to experience the California they once dreamed of.”
- Brian Tucker, President and CEO of Ventura County Coast
At the heart of the new identity is a dynamic and adaptable brand mark. Unlike traditional wordmark logos, Ventura County Coast’s updated mark features interchangeable iconography that shifts depending on audience or context. Whether highlighting the region’s family-friendly opportunities, sunny lifestyle, or outdoor adventures, the flexible icon system allows for more personalized, story-driven branding. This level of versatility and creative direction celebrates the region’s diversity; uniquely flexible, distinctly VCC.
The new brand is more than just aesthetic — it is a strategic move to attract travelers looking for authentic, affordable, and memorable experiences.
“Our goal was to create something fresh, new, and ever-evolving. We loved the idea of a brand mark that adapts to our audience while staying instantly recognizable. The Brand Leader nailed it with a set of icons that highlight different aspects of our destination while keeping a unified look. Interchanging icons based on what we are featuring and who we are speaking to keeps things dynamic.”
- Dave Lion, Director of Marketing and Communications for Ventura County Coast
The updated branding is being rolled out across all digital and physical touchpoints, including social media, advertising, in-destination signage, and promotional items. To see the new brand in action explore our brand refresh deck here. To learn more about Ventura County Coast, book your stay at venturacountycoast.com.
Kristal A Silva
Ventura County Coast
ksilva|venturacountycoast.com| |ksilva|venturacountycoast.com
Visit us on social media:
Facebook
LinkedIn
Instagram
YouTube
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Protection Tax Helps Clients Resolve Unfiled Returns Before IRS Action Escalates
leagend T31 Sets New Standard for Affordable and Accurate OBD II Diagnostics
Couple Opens Unique '432Hz' Live Music Sanctuary on Spain's Costa del Sol for Summer Vibes and Son Awareness
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.