New Look, Same Soul: Ventura County Coast’s Brand Refresh Celebrates the California Dream
Ventura County Coast (VCC) has launched a new visual identity, blending modern design with the region’s surf culture, coastal beauty, and welcoming vibe.
As the destination marketing organization representing the cities of Camarillo, Oxnard, Ventura, and Port Hueneme, VCC is a premier escape for travelers seeking coastal adventure, family fun, and laid-back California charm. The new identity captures the spirit of the region through a design inspired by vintage California travel posters and classic coastal signage. A rich, nature-inspired color palette draws from golden sunsets, ocean swells, and lush scenery, bringing the essence of Ventura County Coast to life in a fresh, modern way.
“We wanted a brand identity that captures the essence of Ventura County Coast — laid-back, adventurous, and authentic — while showcasing the unique aspects of our diverse community. This refresh is more than just a new look; it’s a statement. It helps communicate to the world why our destination is the place to experience the California they once dreamed of.”
- Brian Tucker, President and CEO of Ventura County Coast
At the heart of the new identity is a dynamic and adaptable brand mark. Unlike traditional wordmark logos, Ventura County Coast’s updated mark features interchangeable iconography that shifts depending on audience or context. Whether highlighting the region’s family-friendly opportunities, sunny lifestyle, or outdoor adventures, the flexible icon system allows for more personalized, story-driven branding. This level of versatility and creative direction celebrates the region’s diversity; uniquely flexible, distinctly VCC.
The new brand is more than just aesthetic — it is a strategic move to attract travelers looking for authentic, affordable, and memorable experiences.
“Our goal was to create something fresh, new, and ever-evolving. We loved the idea of a brand mark that adapts to our audience while staying instantly recognizable. The Brand Leader nailed it with a set of icons that highlight different aspects of our destination while keeping a unified look. Interchanging icons based on what we are featuring and who we are speaking to keeps things dynamic.”
- Dave Lion, Director of Marketing and Communications for Ventura County Coast
The updated branding is being rolled out across all digital and physical touchpoints, including social media, advertising, in-destination signage, and promotional items. To see the new brand in action explore our brand refresh deck here. To learn more about Ventura County Coast, book your stay at venturacountycoast.com.
Kristal A Silva
Ventura County Coast
ksilva@venturacountycoast.com
Visit us on social media:
Facebook
LinkedIn
Instagram
YouTube
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

LAICA Elevates Home Healthcare with Innovative Solutions for Everyday Well-Being
Healthy Horizons CEO and COO Recognized for Maternal Health and STEM Advocacy with Stevie® Awards
Interscan Corporation Hosts Live Webinar on Navigating New EPA Ethylene Oxide Regulations for Healthcare Sterilization
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
W ciągu ostatnich kilku lat, od wejścia w życie przepisów Apteka dla Aptekarza, zamknięto ponad 2,2 tys. aptek w Polsce, a około 400 gmin nie posiada na swoim terenie apteki. Trzech na pięciu Polaków, aby kupić leki, musi się udać po nie do innej miejscowości. Sygnatariusze listu otwartego do minister zdrowia przygotowanego przez Koalicję „Na pomoc niesamodzielnym” apelują o zmianę priorytetów w legislacji dotyczącej rynku aptek. Wzywają też do podjęcia systemowych działań przeciwdziałających wykluczeniu zdrowotnemu ze względu na miejsce zamieszkania.
Bankowość
1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy

Niskoemisyjny transport, oszczędzanie zasobów, zarządzanie odpadami czy walka z zanieczyszczeniami – to część wyzwań, które stawia przed miastami szybko rosnąca liczba mieszkańców. Na przynajmniej część z nich odpowiedzią mogą być innowacje, które mogą pomóc także w adaptacji miast do zmiany klimatu. To właśnie innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój miast poszukuje ING Bank Śląski w nowej edycji Programu Grantowego. Do młodych naukowców i start-upów trafi 1 mln zł.
Telekomunikacja
Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje

Nadmierne obciążenia biurokratyczne i wysokie koszty prawne są wskazywane przez wiele start-upów jako bariery, które są najtrudniejsze do pokonania w ich działalności – wynika z raportu „Polskie Startupy 2024”. To sprawia, że część z nich szuka możliwości przeprowadzki za ocean – ze stratą dla innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki. Również w branży ICT o potrzebie deregulacji mówi się od lat, bo to przeszkadza jej w globalnym wyścigu technologicznym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.