Par5 Launches AI R&D Division to Redefine Digital Problem-Solving
Par5 launches AI R&D division to deliver smarter, faster, and more cost-effective digital solutions—without compromising quality.
NEW YORK, NY, UNITED STATES, June 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Par5, a digital consultancy known for delivering high-impact solutions to leading brands, has announced the launch of its Artificial Intelligence Research & Development division—a strategic move that positions the company at the forefront of AI-driven digital innovation.Led by Jake Giacona, Vice President of Operations, the new division is dedicated to advancing Par5’s ability to solve digital challenges with unprecedented efficiency and precision. By embedding AI into core workflows and client-facing strategies, Par5 is building new capabilities that shift the boundaries of what’s possible in consulting.
“Historically, clients had to choose between cost, speed, or quality. AI allows us to deliver all three, consistently and at scale,” said Giacona. Through AI, Par5 is rewriting that equation, consistently delivering all three without compromise.
“AI doesn’t replace our expertise—it amplifies it,” said Gregg Lester, Principal at Par5. “Our clients partner with us to solve complex digital problems. This new division helps us do that better than anyone else, in less time, and with greater precision.”
Par5’s AI R&D division is focused on practical applications that make a measurable impact—from generative tools that accelerate content and creative development, to intelligent systems for automating digital operations, to predictive models that enhance strategic decision-making. The team’s work is not experimental—it’s operational, built to elevate the core consulting process and push client outcomes to new heights.
For more information or to explore partnership opportunities, visit https://par5.io/ or reach out to hello@par5.io.
Jake Giacona
Par5
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Non-Oncology Biopharmaceuticals: Chronic Care & Rare Disease Therapies See Major Global Demand | DataM Intelligence
Music Event Market Size Expected to Grow 10.2% Annually to $775.7 Billion by 2035
'A Course in Miracles' Redefines Teaching and Learning: YU2SHINE Launches Transformative Spiritual Course
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.