PH’s Cebu Pacific, Saudi Arabia’s flyadeal forge Strategic Partnership for Wet Lease, Commercial Cooperation
The historic agreement covers a wide range of opportunities in commercial cooperation and support in maintenance and engineering.
The first phase of the MoU will see flyadeal utilize two of Cebu Pacific’s Airbus A320 aircraft on a wet-lease arrangement for the upcoming summer peak flying season in the Kingdom of Saudi Arabia. Reciprocally, Cebu Pacific is examining wet-leasing flyadeal A320s during the busy winter period in Southeast Asia at the end of the year.
The agreement was signed at a joint press conference held in Manila today at which flyadeal chief executive officer (CEO) Steven Greenway and Cebu Pacific CEO Mike Szucs outlined plans for a phased cooperation beginning with the wet-lease arrangement.
Talks between the two airlines began earlier this year following a visit by Greenway and a flyadeal delegation to Manila to learn more about Cebu Pacific’s A330-900neo operations. flyadeal, the Middle East’s fastest growing airline, recently announced plans to venture into the long-haul market with an order for 10 A330 widebodies to be deployed between Saudi Arabia and the Philippines, and across southeast Asia from 2027.
Greenway said: “Today’s agreement is momentous as it marks flyadeal’s first ever strategic airline partnership. It was clear and obvious that flyadeal could learn a lot from Cebu Pacific’s experience of low-cost long-haul operations given we will be inducting the same A330-900neos into our fleet in just two years’ time. There are great benefits in sharing technical knowledge, training, and best practice in preparation for our A330 induction and, of course, we are both A320 operators.
“This was the starting point for wide-ranging commercial discussions covering a broad range of areas including more immediate needs of wet-leasing aircraft for flyadeal’s busy upcoming summer season. A win, win situation all round to bring in Cebu Pacific aircraft during our peak period and vice versa for Mike and his team to explore taking our aircraft for their winter peak later this year.”
Szucs explained: “With Cebu Pacific’s growing fleet, we seek to maximize the potential of our increased capacity through all months of the year. The utilization of our capacity by other carriers during our lean season is a way of achieving that.”
“This partnership with flyadeal highlights Cebu Pacific’s growing capability to support international carriers through wet leasing and broader operational collaboration. It diversifies our revenue streams and further expands Cebu Pacific’s presence beyond the Asia Pacific region.”
Both CEOs said their respective teams will meet frequently to map out the joint commercial plans over the next few months.
Rain Dimalanta
New Perspective Media Group
+971 581870525
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

ThePricer.org Launches Free Time-Spent Calculator
Tiuous Introduces Custom Embroidery Services to Address Demand for Personalized Apparel
Plasticizers market to hit $36.42B by 2035 from $17.85B in 2024, driven by sustainability and construction boom.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.