Komunikaty PR

povo Launches 'povo2.0 Japan SIM' eSIM for International Visitors—Get Connected in 3 Minutes at Lawson Stores Nationwide

2025-06-26  |  04:55:19
KDDI-1

KDDI-2

CHIYODA-KU, TOKYO, JAPAN, June 26, 2025 /EINPresswire.com/ -- KDDI has announced that starting July 1, 2025, “povo2.0 Japan SIM” cards, which allow foreign travelers to purchase data, will be available at approximately 14,600 Lawson locations (note 1) across Japan, a major convenience store chain in Japan. Travelers can choose from four plans based on their needs: 3 GB (7 Days), 10 GB (30 Days), 25 GB (30 Days), and Unlimited Data (7 Days) (note 2). They can be purchased at the register with cash and utilize the eSIM card embedded in the customer’s device, so they can register online and connect to the internet in as little as three minutes (note 3).

Povo uses au’s network to provide a stable connection over a large area of Japan. They aim to make travel in Japan as comfortable and fulfilling as possible for foreign travelers by making it easy to connect to a fast and reliable wireless network.

■Start of service
1 July 2025

■How to use a “povo2.0 Japan SIM”
Customers can bring a “povo2.0 Japan SIM” to the register and tell the cashier which plan they wish to purchase. After payment (cash only), the user can access the dedicated website by scanning the QR code on the reverse side, enter the PIN code found on the SIM card, and add data.

■List of “povo2.0 Japan SIM” plans
Plan name: Price
Additional 3 GB of Data (7 Days): ¥2,200
Additional 10 GB of Data (30 Days): ¥3,280
Additional 25 GB of Data (30 Days): ¥4,580
Unlimited Data (7 Days): ¥4,500
*Plans subject to change

For details, please visit: https://povo.jp/japan-sim/gift-card/

(note 1) Excludes locations that do not carry gift cards.
(note 2) Network speed may be limited during network congestion.
(note 3) Time until the user begins using the service as calculated by KDDI. This may differ based on the customer’s situation.

For Media Inquiries
KDDI Digital Life Corporation
press-release@k-digitallife.com

Nanami Yamazawa
KDDI Digital Life Corporation
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-26 | 08:55:06

Thinkstack Brings Contextual, Compliant, Custom AI Agents to the Enterprise

Bespoke AI agents built on your data, your systems, and your terms, without in-house complexity.Generic chatbots can answer questions. Our AI agents close loops. AI Automation should feel like your ops team just got sharper overnight, not like
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-26 | 08:55:06

Key Trend Transforming Mining Drilling Services in 2025: New Facility Launch Showcases Tech Innovation

The Business Research CompanyThe Business Research Company's Mining Drilling Services Global Market Report 2025 – Market Size, Trends, And Global Forecast 2025-2034Save 30% on all global market reports with code ONLINE30 – stay informed
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-26 | 08:55:06

Aluminum Smelting Market: A Look into Its Key Investment Opportunities, 2024-2030

Aluminum Smelting Market TrendsThe aluminum smelting market is witnessing strong growth due to increased infrastructure development and industrial activity WILMINGTON, DE, UNITED STATES, June 26, 2025 /EINPresswire.com/ -- Allied Market Research

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.