Quilt.AI Launches Lume: The future of Ad testing and Creative collaboration has arrived
While legacy solutions rely on recall-based surveys and controlled exposure environments, Lume reimagines ad testing by predicting real-world cultural reception. It is multimodal, parsing video, audio, text, timing, and character interplay. It is also continuously trained on the largest stream of live cultural data. The prediction and testing time is less than 100 seconds.
"Building applications modelled on observed behaviour at scale delivers more accuracy that recalled or claimed behaviour”, said Dr. Angad Chowdhry, Co-founder & Head of Product at Quilt.AI. "With all of our products, we aim to help our customers impact their strategy with large scale cultural and human data”
Lume has already demonstrated its impact with many creators and a few select beta clients. Kalindi Mehta, Vice President of Foresight Intelligence, Estee Lauder shared "With Lume, we are democratizing creative testing and inspiration globally. Lume helps us to observe how ads actually live in culture - how people engage at a human level instead of at a transactional purchase level."
What Makes Lume Different:
Multimodal smarts: Video, audio, text, timing, and character interplay in perfect sync. The model reads the asset and grounds it in cultural and demographic context.
Real-world relevance: Continuously trained on the largest stream of live cultural data, so insights never go stale.
Multi Stage: Enables creative teams or creators to test any stage of a creative - script, animatic, or fully produced assets.
About Quilt.AI
Quilt.AI, founded in 2018 is on a mission to index humanity. From cultural intelligence to creative diagnostics, Quilt.AI products help the world’s leading brands understand the people they serve.
To explore the future of ad testing, visit https://lume.quilt.ai
For press inquiries: press.enquiries@quilt.ai
Anurag Banerjee
quilt ai
+1 646-531-3690
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Gluten-Free Products Market Size Is Likely To Reach a Valuation of Around $7.5 Billion by 2027
Used Cars Market Size, Shares, Demands, Opportunities, Competitive Analysis, Trends and Growth till 2033 | CAGR of 8.9%
Biotin Supplement Market Size, Share, Growth, Overview, Price, Outlook, Report And Forecast
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.