Quilt.AI Launches Lume: The future of Ad testing and Creative collaboration has arrived
While legacy solutions rely on recall-based surveys and controlled exposure environments, Lume reimagines ad testing by predicting real-world cultural reception. It is multimodal, parsing video, audio, text, timing, and character interplay. It is also continuously trained on the largest stream of live cultural data. The prediction and testing time is less than 100 seconds.
"Building applications modelled on observed behaviour at scale delivers more accuracy that recalled or claimed behaviour”, said Dr. Angad Chowdhry, Co-founder & Head of Product at Quilt.AI. "With all of our products, we aim to help our customers impact their strategy with large scale cultural and human data”
Lume has already demonstrated its impact with many creators and a few select beta clients. Kalindi Mehta, Vice President of Foresight Intelligence, Estee Lauder shared "With Lume, we are democratizing creative testing and inspiration globally. Lume helps us to observe how ads actually live in culture - how people engage at a human level instead of at a transactional purchase level."
What Makes Lume Different:
Multimodal smarts: Video, audio, text, timing, and character interplay in perfect sync. The model reads the asset and grounds it in cultural and demographic context.
Real-world relevance: Continuously trained on the largest stream of live cultural data, so insights never go stale.
Multi Stage: Enables creative teams or creators to test any stage of a creative - script, animatic, or fully produced assets.
About Quilt.AI
Quilt.AI, founded in 2018 is on a mission to index humanity. From cultural intelligence to creative diagnostics, Quilt.AI products help the world’s leading brands understand the people they serve.
To explore the future of ad testing, visit https://lume.quilt.ai
For press inquiries: press.enquiries@quilt.ai
Anurag Banerjee
quilt ai
+1 646-531-3690
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

ACP Painting, LLC Featured on Rosie On The House Podcast: A Deep Dive Into Arizona House Painting
Premium 73‑Acre Off‑Grid Luxury Barndominium Estate Listed Near Richards, Texas
Insurance School of TampaBay (ISOTB) now offers tutoring to non-ISOTB students
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.