Responsible Enterprises Against Consumer Harassment (R.E.A.C.H.) Releases Updated Industry Standards
REACH, the lead generation industry’s top trade organization, has approved its 3rd version of standards for responsible players in the lead generation industry.
IRVINE, CA, UNITED STATES, July 9, 2025 /EINPresswire.com/ -- R.E.A.C.H.– the lead generation industry’s top trade organization—announced today it has approved its third version of standards applicable to responsible players within the lead generation industry.
The new standards assure consumers are transparently and clearly advised of the use of their data elements and that no telemarketing calls are made to consumers absent clear and express request.
“The R.E.A.C.H. standards stand far and above industry practices and the requirements of the law.” R.E.A.C.H. president Eric J. Troutman said of the new standards. “The standards reflect our continued commitment to assuring consumer contact preferences are honored and consumer privacy is protected.”
R.E.A.C.H. members agree to abide by the standards which are designed to limit unwanted and unexpected contact with consumers and cut down on the unexpected transfer of consumer data provided via online webforms.
“With these new standards we come one step closer to an internet economy that brings consumers and small businesses together without unexpected surprises.” Said R.E.A.C.H. vice president Angela Tesi. “By assuring compliant and consumer-friendly practices exceeding the requirements of law, R.E.A.C.H. members establish themselves as trustworthy players in an ecosystem full of questionable actors.”
The latest version of the R.E.A.C.H. standards enable consumer-friendly outreach via generative AI, while continuing to cut down on surprise robocalls generated by sweepstakes websites and other questionable webforms.
“Consumers should not be filling out forms that do not comply with the R.E.A.C.H. standards” Summed up R.E.A.C.H. secretary Gayla Huber. “The internet is full of dangerous players who will mistreat and abuse consumers and their data. Thankfully there are responsible enterprises that have joined R.E.A.C.H. in an effort to put an end to these dark patterns and practices.”
About R.E.A.C.H.
Responsible Enterprises Against Consumer Harassment (R.E.A.C.H.) is an association dedicated to ending unwanted robocalls and promoting ethical lead generation practices. By adopting standards reflecting our commitment to improving the consumer experience, R.E.A.C.H. aims to create a healthier ecosystem where businesses can thrive while respecting consumer privacy.
For more information and to join:
REACHmbc.com
info@reachmbc.com
Gayla Huber
Responsible Enterprises Against Consumer Harassment
Marketing|reachmbc.com| |Marketing|reachmbc.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Chronicle Associates Showcases Client Success with Three-Book Collaboration with Tim Scott
بحضور 10,000 متفرج.. عمرو دياب يُشعل مسرح عبادي الجوهر أرينا في جدة بأمسية لا تُنسى
Advancing Health Workforce Development Through Open Science and UN SDG 3 Goals; Olumuyiwa Bamgbade, Salem Pain Clinic
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.