Schilling Cider’s Annual KEEP IT WILD Initiative Raises Over $105,000 for Preservation of Wild Spaces Across 11 States
An annual initiative running each April since 2022, Schilling donates 5% of April sales from several of their top-selling ciders to nonprofit organizations working to preserve and protect environmental spaces across the country. Adding two additional states in 2025, Wisconsin and Illinois, Schilling Cider's growing initiative empowers customers to contribute easily.
This year’s success, enhanced by donations from Schilling’s distributor partners, advanced their sustainability mission, empowering seven environmental organizations supporting wild spaces in eleven states, including Washington, Oregon, California, Colorado, Minnesota, Arizona, Idaho, Montana, Alaska, Wisconsin, and Illinois. Beyond the substantial funding, these nonprofits received significant visibility and amplification of their values and impact.
"Our annual KEEP IT WILD initiative provides a direct avenue for us to support the protection of our beloved wild spaces,” shared Colin Schilling, CEO and Co-Founder of Schilling Cider. "We are proud to make a real impact on our outdoor communities, and are incredibly grateful for the abundant support from our customers, distributors, and the hard work of our wonderful nonprofit partners.”
The 2025 KEEP IT WILD beneficiaries include:
- Washington Wild
- Oregon Wild
- The Wildlands Conservancy (CA)
- Western Resource Advocates (CO)
- WildEarth Guardians (ID, AZ, MT)
- Alaska Conservation Foundation
- Alliance for the Great Lakes (IL, WI, MN)
Sustainability has been at the core of Schilling’s business since its inception. The company recently took its commitment to the next level, announcing that Excelsior Imperial Apple 12 oz cans are now Climate Neutral, becoming the first cidery to offer a Climate Neutral 6-pack and 12-pack. Conducting annual carbon assessments and implementing the industry’s first 100% EV-powered sales fleet, Schilling continues to lead the craft cider community toward sustainable innovation.
Through partnerships with nonprofits, retailers, and distributors that share a passion for prioritizing eco-friendly practices, Schilling’s environmental efforts today support a healthier planet for generations to follow.
For more information about Schilling Cider and KEEP IT WILD, please visit schillingcider.com/keepitwild. Images can be accessed HERE.
About Schilling Cider:
Crafted with passion and rooted in sustainability, Schilling Cider has redefined exceptional cider since 2013. As the largest Fresh Pressed cider producer nationwide, Schilling prioritizes quality, dynamic flavors, meticulous craftsmanship, and environmental and social responsibility within the industry. They actively take steps to minimize their carbon footprint through local sourcing, environmental givebacks, and a 100% electric vehicle sales fleet. Schilling has spearheaded multiple initiatives to promote and showcase numerous cideries across the country, reflecting their dedication to lifting the cider industry as a whole.
Carolyn Riesinger
Revolution PR for Schilling Cider
schillingcider@revolutionpr.com
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Artery Studios Highlights the Critical Role of Medical Illustration in Litigation Proceedings
New Insights Released on Evolving Role of Real Estate Agents in the Age of Algorithms
Now Accepting Applications: iHope Genetic Health Clinical Sites
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.