Subscription Mindset Meets Wanderlust: How Vacation Ownership Fits the Future of Travel
According to the 2025 ARDA State of the Vacation Ownership Industry report, interest in vacation ownership continues to rise, especially among younger travelers. More than 60% of new owners are under the age of 40, and they’re motivated by a desire for predictable costs, diverse travel options, and meaningful experiences—all hallmarks of today’s most successful subscription models.
“Ownership used to be about commitment,” said Travis Bary, Co-President of Capital Vacations. “Now, it’s about choice. Our club model gives travelers the freedom to explore a wide variety of destinations, while still delivering the consistency and value they expect from a trusted brand.”
Capital Vacations Club aligns with this travel trend by offering flexible point-based ownership, easy digital booking through its member portal, and a growing network of resort destinations that cater to a wide range of travel styles—from spontaneous weekend getaways to carefully planned family adventures.
For younger generations, the appeal lies in both the experience and the efficiency. With rising hotel rates, limited availability, and the overwhelming number of booking platforms, vacation ownership offers clarity and confidence. Travelers know where they can go, what it will cost, and what kind of experience to expect, while still having the flexibility to personalize their trips.
“Gen Z and Millennials are leading a revolution in how we consume everything—including travel,” said Travis Bary, Co-President of Capital Vacations. “We’ve taken cues from the younger generations’ lifestyle preferences and continue to refine our vacation ownership experience that’s just as intuitive and rewarding as their favorite apps and services.”
With a growing portfolio of destinations, a strong emphasis on value, and tech-enabled tools that simplify the journey, vacation ownership clubs are enabling today’s travelers to own not just a piece of the world but a smarter, more flexible way to explore it.
To explore these destinations and more, or to learn about Capital Vacations Club and its portfolio of culturally rich resort experiences, visit www.capitalvacations.club.
About Capital Vacations®
Capital Vacations is reimagining the travel experience by connecting Independent Resorts with travelers through our technology platform and vacation products. We partner with over 200 Independent Resorts across the U.S. and Caribbean, deploying strategic value-add tools that allow Independent Resorts to increase revenues across multiple channels. In addition, we service over 1,000,000 travelers a year with a hyper-focus on the owner and guest experience and the creation of long-term relationships. Visit CapitalVacations.com. Travel. Gather. Smile. Repeat.
Andy Kovan
Capital Vacations
+1 843-251-6415
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Wireless Connectivity Market Advanced Technology and New Innovations by 2032
Clairfield International Expands Presence in Germany with Saxenhammer
Twombly Elementary Opens SmartLab to Ignite Curiosity and Inspire Future Innovators
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.