Komunikaty PR

The BOW Collective is Set to Soar as Member Aisha Bowe Carries Flag Into Space Aboard Blue Origin's NS-31 Mission

2025-04-14  |  17:55:04
The BOW Collective Flag

The BOW Collective Flag

Aisha Bowe

The BOW Collective

The BOW Collective

Aisha Bowe Takes Flight

Aisha Bowe Takes Flight

This is more than a launch—it’s a legacy moment,”
— Nic Cober, Esq., Founder of The BOW Collective.
WASHINGTON DC, DC, UNITED STATES, April 14, 2025 /EINPresswire.com/ -- The BOW Collective is thrilled to mark a groundbreaking moment in history as one of its own, aerospace engineer and entrepreneur Aisha Bowe, prepares to launch into space on Blue Origin’s New Shepard NS-31 mission—carrying the BOW Collective flag into orbit as a symbol of innovation, elevation, and Black women’s global impact.

Set to lift off from Launch Site One in West Texas on Monday, April 14, 2025, the flight includes a powerful crew of pioneers: Gayle King, Amanda Nguyễn, Katy Perry, Kerianne Flynn, Lauren Sánchez, and Aisha Bowe. This extraordinary mission will be live-streamed by Blue Origin and covered nationally by CBS.

“This is more than a launch—it’s a legacy moment,” said Nicole Cober Johnson, Esq, Founder & CEO of The BOW Collective. “Aisha’s journey into space reminds the world that Black women are not just participating in the future—we are defining it. She embodies the boldness, brilliance, and barrier-breaking spirit that defines The BOW Collective community. To see her carry our flag beyond the bounds of this Earth is deeply emotional. It affirms that our work on the ground is part of something much greater—something Divine.”

In an inspiring display of legacy and sisterhood, retired NASA astronaut and fellow BOW member Joan Higginbotham—the third African-American woman to travel to space—will be on-site to witness the launch and support Aisha. Her presence weaves past, present, and future together, underscoring BOW’s commitment to intergenerational excellence and impact.

The BOW Collective is a national network of more than 300 Black women CEOs, collectively generating over $1.7 billion in annual revenue. Together, they are reshaping the business landscape through economic power, strategic visibility, and generational wealth-building. Aisha’s ascent into space is symbolic of personal achievement and a celebration of what’s possible when visionary leadership and community collide.

The New Shepard NS-31 launch window opens at 8:30 a.m. CDT / 13:30 UTC.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-11 | 00:55:04

Bikago Motorbike and Scooter Rentals Achieves TripAdvisor Top 10 Global Tourism Ranking

Southeast Asia's leading motorcycle and scooter rental enterprise achieved the accolade after receiving thousands of five-star customer reviewsThis recognition validates our strategic commitment to redefining motorcycle and scooter rental
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-11 | 00:55:04

Managing Domains with Hosted.com Control Panel’s Enhanced Tools and Features

Hosted.com Integrates a User-friendly Domain Name Management Dashboard Making it Simple to Register your $5.17 .com Domain NameHosted.com offers a web-based control panel with centralized tools for domain name managementMaking Domain Management
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-08-11 | 00:55:04

Apex Abatement and Demolition LLC Unveils AI Tool That Delivers Demolition Budgets in Seconds

Demolition of a BankAI-driven online tool delivers fast, ballpark demolition cost estimates for contractors, developers, and property owners across New England. AMESBURY, MA, UNITED STATES, August 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- Apex Abatement and

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.