USHBC Applauds Final Passage of TAKE IT DOWN Act
Javier Palomarez, USHBC President and CEO, issued the following statement:
“The passage of the TAKE IT DOWN Act marks an important victory for privacy, safety, and accountability in our digital economy. While technology has transformed the way we live and work, it has also created new vulnerabilities, particularly for our youth. By addressing the non-consensual distribution of intimate images, including AI-generated deepfakes, this bipartisan legislation protects Americans from exploitation and helps create a safer, more trustworthy digital environment.”
The bipartisan TAKE IT DOWN Act, championed by Senators Ted Cruz (R-TX), Amy Klobuchar (D-MN), and Congresswomen Maria Elvira Salazar (R-FL) and Madeleine Dean (D-PA), prohibits the nonconsensual online publication of intimate images, imposes criminal penalties and restitution for violations, and requires user-generated content platforms to remove reported images within 48 hours; it passed the Senate unanimously in February and the House by a 409-2 vote in April.
Javier continued by saying:
“A strong and responsible digital economy must be built on respect for individual privacy and protection from exploitation. The TAKE IT DOWN Act ensures that the internet remains a place where people are safe from the spread of NCII. This bipartisan effort by Congress strengthens critical safeguards for all Americans, restoring dignity, security, and trust online. We urge President Trump to swiftly sign the TAKE IT DOWN Act into law and stand with the millions of Americans who deserve dignity, protection from exploitation, and opportunity in the digital age.”
The USHBC looks forward to working with policymakers, community leaders, and businesses to support the implementation of this critical legislation and to promote a safer, more resilient digital economy for all Americans.
To learn more, follow @myushbc and @JPalomarez on X.
Visit ushbc.com/join to become a member today.
About the USHBC
Javier Palomarez is the President & CEO of the United States Hispanic Business Council (USHBC). The United States Hispanic Business Council (USHBC) is the leading voice for the Hispanic business community. A 501(c)6 non-profit organization, the USHBC focuses on improving access to contracting in the public and private sectors, fair representation of Hispanics in business, media, and politics, and ensuring Hispanics have a voice in the national dialogue. The USHBC is a nonpartisan organization.
Sabrina Leeloo Gonzalez
United States Hispanic Business Council
+18178745644 ext.
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

3D Laser Scanners Market to Witness Huge Growth From 2025 - 2034
Ginagawa ng IUX na Mas Madali ang Pagkatuto tungkol sa Trading sa pamamagitan ng mga Libreng Resource sa YouTube
Call My Doctor Introduces Specialized At-Home Physiotherapy Services Across Dubai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.