USHBC Urges Congress & President Trump to Secure a National Mall Location for the National Museum of the American Latino
Javier Palomarez, USHBC President and CEO, released the following statement:
“The National Mall is where America tells its story. For too long, Latino history has been relegated to the sidelines, despite the indelible mark Latino Americans have left on this country’s past, present, and future. Congress must act now to place this museum where it rightfully belongs–at the heart of our nation’s capital.”
The USHBC has long advocated for the representation of Latino American history in America’s national narrative. This legislation not only solidifies the museum’s presence on the National Mall but also directs the Board of Trustees to ensure the representation of diverse political viewpoints, regional histories, and personal experiences, ensuring a full and accurate portrayal of Latino Americans as a diverse ethnic group.
Javier continued by saying:
“This is not just about a museum–it’s about ensuring that the Latino experience is recognized as an essential chapter in the American story. African Americans, who represent 14% of our nation’s population, and Native Americans, who represent 2.6% of our population, both have a place on the National Mall. Yet Latinos, who represent 20% of our population and will drive the majority of our nation’s population growth, still do not have our own place on the National Mall. Future generations deserve to walk the National Mall and see themselves reflected in the history of this great nation.”
The USHBC remains committed to supporting the construction of the museum and engaging with members of Congress to ensure that the contributions of Latino American families, workers, and entrepreneurs are given their rightful place in the American story.
For more information, read this letter to congressional leadership and this letter to President Trump, signed by the USHBC and a coalition of Latino business organizations.
To learn more, follow @myushbc and @JPalomarez on X.
Visit ushbc.com/join to become a member today.
About the USHBC
Javier Palomarez is the President & CEO of the United States Hispanic Business Council (USHBC). The United States Hispanic Business Council (USHBC) is the leading voice for the Hispanic business community. A 501(c)6 non-profit organization, the USHBC focuses on improving access to contracting in the public and private sectors, fair representation of Hispanics in business, media, and politics, and ensuring Hispanics have a voice in the national dialogue. The USHBC is a nonpartisan organization.
Katherine O'Hara
The O'Hara Project
+1 973-753-0488
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Protection Tax Helps Clients Resolve Unfiled Returns Before IRS Action Escalates
leagend T31 Sets New Standard for Affordable and Accurate OBD II Diagnostics
Couple Opens Unique '432Hz' Live Music Sanctuary on Spain's Costa del Sol for Summer Vibes and Son Awareness
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.