Uttar Pradesh, India - Showcased its Rich Heritage and Cultural Splendour at Arabian Travel Market (ATM) Dubai 2025

Rich legacy, revered landmarks, and distinguished traditions of Uttar Pradesh highlighted at ATM Dubai
Uttar Pradesh Tourism showcased its rich heritage and cultural splendour in the prestigious Arabian Travel Market (ATM) Dubai 2025 from 28th April to 1st May, 2025 at the Dubai World Trade Centre. Uttar Pradesh surely grabbed attention by highlighting its vibrant cultural heritage, spiritual richness and tourism potential to captivate global travellers, tourism professionals and investors.
Speaking about the event, Shri Mukesh Kumar Meshram (IAS), Director General and Principal Secretary, Department of Tourism, Government of Uttar Pradesh said, "We are delighted to participate in ATM Dubai 2025, where we are showcasing Uttar Pradesh’s extraordinary cultural, spiritual and tourism treasures. We are highlighting luxurious experiences through royal palaces and resorts, celebrating Kannauj as India's perfume capital with ‘Itra Tourism’ and promoting the ‘Sufi Circuit’ to share our vibrant spiritual heritage. Our showcase is featuring the timeless beauty of the Taj Mahal, grand forts, eco and rural tourism initiatives and traditional wellness offerings in Ayurveda. We invite global audiences to discover the unmatched diversity and hospitality of Uttar Pradesh through river tourism and rich culinary experiences with a royal touch."
Diverse Offerings of Uttar Pradesh Tourism
Uttar Pradesh Tourism is offering visitors an immersive cultural journey through live performances, featuring the enchanting Mayur Dance from Braj, vibrant tribal dances from Sonbhadra and Lakhimpur, energetic Bundeli Lok Nritya from Jhansi and the graceful Kathak dance from the famous Lucknow Gharana at ATM Dubai 2025. Visitors are also enjoying interactive selfie opportunities with the performers, creating lively and memorable experiences.
Uttar Pradesh Tourism created a welcoming and interactive environment with a glass showcases displaying exquisite handicrafts and artefacts. Promotional materials, including brochures, branded bags and pen drives containing tourism films and maps are being distributed, while mobile applications, websites and specially curated itineraries for international visitors are being promoted throughout the event.
Aiming to become a prime tourism destination
Uttar Pradesh Tourism aims to build a strong international brand identity, raise global awareness about the state’s diverse tourism attractions and attract potential tourists and investors. The information about cultural heritage, landscapes, and eco-friendly tourism was disseminated during the B2B (Business 2 Business) meetings with various stakeholders, reinforcing Uttar Pradesh’s emergence as a premier global tourist destination.
For media inquiries, contact the Directorate of Tourism, Government of Uttar Pradesh via email at info@uptourism.gov.in & for more information visit www.uptourism.gov.in or download Uttar Pradesh Tourism Mobile App.
KP
Directorate of Tourism, Government of Uttar Pradesh
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Monument Recovery Celebrates Two Years of Growth & Life-Changing Impact
New York State Department of Veterans’ Services to Host 2025 Human Rights Conference at Fordham Law School on June 25
Faucet Hooks: New Kitchen & Bath Category Creates Usable Space Above the Sink
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.