Watkins Insurance Group Adds Veteran Benefits Strategist to Advance Financial and Plan Design
Strategic hire underscores Watkins Insurance Group’s continued ascent as a premier advisory firm for large-scale employee benefits solutions.
AUSTIN, TX, UNITED STATES, May 5, 2025 /EINPresswire.com/ -- Watkins Insurance Group, Central Texas’ largest privately-owned insurance agency, has announced the appointment of Jeffrey Miller as Senior Executive – Health Plan Strategies and Financial Analytics. This strategic addition enhances the firm’s ability to support complex employer groups with tailored, data-driven benefits strategies that align with today’s financial, compliance, and workforce demands.Miller brings four decades of experience advising organizations on complex employee benefit strategies, with deep expertise in self-funded and large fully insured programs. His career spans 15 years in senior roles on the carrier side and 24 years as a consultant for mid-to-large employers across Texas. With his appointment, Watkins continues to expand its ability to support large-scale clients through financial analytics, advanced underwriting insights, and alternative funding solutions.
“Jeffrey brings a wealth of industry experience to the table and has been a great addition to our team,” said Brent Howell, Executive Vice President of Employee Benefits. “With his incredibly deep knowledge and understanding for the mechanics and underwriting methodology of self-funded and large fully-insured plans, he’s been able to make an immediate impact for our clients. He’s truly an industry expert and one of the best at what he does. We’re very excited that he’s a part of our dynamic team and are looking forward to continued success.”
Known for his consultative approach, Miller works directly with executive teams to shape long-term plan strategies that address rising healthcare costs, shifting workforce expectations, and evolving compliance requirements. His analytical rigor and market knowledge are already helping clients improve performance and enhance employee engagement across all funding models.
Watkins Insurance Group has steadily grown its presence in the large employer market by investing in people, tools, and resources typically associated with global firms. The addition of Miller reflects a broader initiative to expand Watkins’ capabilities for organizations with complex benefit structures, delivering personalized service backed by deep financial insight and advanced plan design expertise.
About Watkins Insurance Group
Founded in 1949 and headquartered in Austin, Watkins Insurance Group is the largest privately-owned independent insurance agency in Central Texas. As a partner of Assurex Global, Watkins provides comprehensive insurance, risk management, and employee benefits solutions to businesses and families across Texas. Known for its consultative approach and deep market expertise, Watkins continues to attract high-level talent and deliver enterprise-caliber service with local responsiveness.
For more information, visit www.watkinsinsurancegroup.com.
Dshanya Reese, CIC
Watkins Insurance Group
+1 512-452-8877
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

D’Art Design Crafts Experiential Store Design for STUDDS Across India
Veterans for America First VFAF Secures 85% Win Rate in 2025 Georgia GOP Elections said Stan Fitzgerald
Type 2 Diabetes Market Size in the 7MM is Estimated to Exceed USD 42.8 billion by 2035
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.