Won-Door FireGuard Slim™: A smart, affordable replacement for traditional fire-rated swing doors
According to Won-Door General Manager Johnny Cordero, “Slim allows architects to create open and inviting buildings while offering trouble-free operation. With no exposed hardware, the concealed Slim system virtually eliminates maintenance costs. Plus, it is easier to install and service than swing doors, saving time and money.”
Connected to the building's master alarm, the door deploys automatically when an emergency arises. When in an open position, Slim allows full visibility of hallways and utilization of the full corridor width for unobstructed traffic flow. Specifier’s options include up to a 90-minute fire rating and openings up to 9 feet wide and 8 feet tall. The optional SE designation allows for use at the point of access to an elevator car which satisfies the UL 1784 Air Leakage requirement without the use of an artificial bottom seal.
“The new FireGuard Slim deploys only when needed and replaces the more cumbersome and visually unappealing, traditional swing doors,” Mr. Cordero says. “This system has been designed with the needs of visionary design professionals in mind AND is also a cost-effective and practical solution for owners and property managers.”
For more information, contact Jason Vick, Brand Manager at jvick@wondoor.com or 801-419-6336.
About Won-Door Corporation
In 1962 Salt Lake City, Utah, Won-Door Corporation introduced the world’s most durable acoustically rated folding partition – DuraSound. Fifteen years later, the company pioneered the development of the first-ever accordion-type, fire-rated horizontal sliding door. Technology developed by Won-Door engineers continues to influence the building products and fire protection industry. For additional information, visit www.wondoor.com.
About Won-Door and Horton Pedestrian Access Solutions
Won-Door Corporation is the security and fire-rated door brand of Horton Pedestrian Access Solutions, a division of Overhead Door Corporation. With three manufacturing locations, multiple service locations, and more than 200 value-adding distribution partners across North America, Horton Pedestrian Access Solutions addresses a broad range of specialty door and access applications under the brands Horton Automatics®, Won-Door®and Door Services Corporation. For more information about Horton’s brands and solutions, visit www.HortonAccess.com.
Jason Vick
Won-Door
+1 801-419-6336
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

SJ Auctioneers will hold an online-only Black Americana, Collectibles, Decor & Silverware Auction on Wednesday, June 18
Game Changing Technologies Granted their Gaming Distributors License by the Fond Du Lac Band of Lake Superior Chippewa
Veripath adds approximately 3800 acres to portfolio with new Canadian farmland acquisition
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.