EIN Presswire’s Debut Edition of ‘Heard on the Streets': PR Expert Clears Up Important PR Misconception
Sherrie Handrinos discusses how to earn media coverage and the key differences between earned PR and paid placement
Sherrie Handrinos, founder of Houston-based Boost 1 Marketing & PR, addressed key topics relevant to PR and marketing professionals, including how to earn media coverage and the difference between earned PR and paid placement.
A well-crafted press release remains an essential part of a communications plan and can help capture the interest of journalists and editors, Handrinos said during the conversation on Substack.
“It must explain your product or brand clearly,” she said. “A lot of times, press releases can catch the attention of reporters and lead to a story.”
But what really matters when it comes to attracting the attention of media outlets? Handrinos breaks it down, explaining that it takes some strategy for clients’ news to turn into earned media coverage.
With the launch of EIN Presswire's Substack just over a month ago, readers can hear from industry experts and insiders like Handrinos, sharing their experiences and insights into the fast-evolving world of PR.
EIN Presswire, the world’s leading press release distribution service, also offers key PR news and exclusive interviews highlighting the journeys of various industry leaders.
For those looking to stay informed and inspired, click here to subscribe to EIN Presswire's Substack.
There you will find feature articles, tips on maximizing the impact of press releases, how AI is affecting communications and the full conversation with Handrinos.
Subscriptions are free, and by downloading the Substack app, you can stay connected on the go and never miss an update.
ABOUT EIN PRESSWIRE
EIN Presswire, Everyone's Internet News Presswire®, is where professional communicators and organizations turn when they need to get their news in front of the media, stakeholders, and the public. EIN Presswire is an operating division of Newsmatics Inc., a Washington, D.C.-based news tech company.
ABOUT NEWSMATICS
Newsmatics Inc. is an independent privately held news tech company headquartered in Washington, D.C., focused on news technology platform development. Its activities include media monitoring, custom media analysis, and advanced intelligence software applications. Its product line includes EIN Presswire, Affinity Group Publishing, Newsmatics News Index, and Perspectify, among others. Newsmatics’ workforce consists of a global network of talented individuals focused on providing clarity and increasing transparency with respect to news content, while simultaneously striving to help fill local news deserts. To learn more about Newsmatics, go to newsmatics.com.
David Rothstein
Newsmatics Inc.
+1 202-335-9494
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Bluesky
Instagram
Facebook
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

leagend BM7 Makes a Transformative Leap in Battery Monitoring with Robust Performance
The Untapped Potential of Heat Pumps in Industrial Waste Heat Recovery Systems, Research by FMI
Court Denies State’s Motion to Dismiss in Edenville Dam Case, Paving Way for 2026 Trial
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.