Event Logistics Market Grow $123.8 Billion by 2033, Fuelled by 6.5% CAGR Surge in Experiential Events and Smart Planning
Rise in international trade fairs, concerts, and sporting events has fueled demand for specialized freight services to handle time-sensitive shipments.
WILMINGTON, NEW CASTLE, DE, UNITED STATES, June 26, 2025 /EINPresswire.com/ -- Allied Market Research published a report, titled, 'Event Logistics Market by Type (Freight Forwarding, Inventory Management, and Distribution Systems), by Application (Entertainment and Media, Sports Events, Trade Fairs and Corporate Events, and Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033'. According to the report, the 'event logistics market' was valued at $68 billion in 2023, and is estimated to reach $123.8 billion by 2033, growing at a CAGR of 6.5% from 2024 to 2033.The event logistics market is evolving with several key trends driven by technological advancements, increasing demand for large-scale events, and changing consumer expectations. Moreover, the growing adoption of digital solutions such as AI-powered scheduling, RFID tracking, and automated inventory management. These technologies enhance efficiency by streamlining transportation, equipment handling, and real-time monitoring, ensuring smooth event execution.
In addition, the market is witnessing higher demand for personalized event experiences, requiring logistics providers to offer flexible and customized solutions tailored to specific client needs. This trend is particularly evident in entertainment, sports, and corporate events, where seamless execution and audience engagement are critical. Furthermore, the expansion of international events and exhibitions is driving the need for efficient cross-border logistics, including customs clearance and global supply chain coordination.
Request Sample Pages: https://www.alliedmarketresearch.com/request-sample/A10340
Martinique’s Iconic Tour des Yoles Returns This Summer
EA Therapeutic Health Receives $20,000 Grant from The Hartford
A' International Photography and Photo Manipulation Design Awards Call for Entries
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.