EY In Collaboration With MDOTM Ltd Present New Report for Asset & Wealth Managers: 'AI: The Value is in Scale'
The Report Includes Key Success Factors for Implementing AI in Asset & Wealth Management
NEW YORK, NY, UNITED STATES, April 15, 2025 /EINPresswire.com/ -- Despite its enormous potential, Artificial Intelligence remains in its early stages of adoption within the Wealth and Asset Management sector. To address this, EY—in collaboration with MDOTM Ltd, the global provider of AI-driven investment solutions for financial institutions—has released the report “Artificial Intelligence: The Value is in Scale,” which explores successful case studies and outlines the critical factors needed to embed AI into business and operating models.Key findings include:
- AI is being strategically leveraged to enhance portfolio rebalancing, automate research, and optimize real-time asset allocation, helping investment teams deliver more tailored and responsive strategies.
- AI adoption is enabling investment teams to make faster, data-driven decisions, improving portfolio management quality and unlocking forecasting insights from vast datasets.
- Investment Managers are increasingly using AI to personalize investment advice and enhance the client experience, introducing features like on-demand portfolio reporting.
Giovanni Andrea Incarnato, Italy Wealth & Asset Management Leader at EY, commented:
“To unlock AI’s full value, firms must shift from isolated experiments to scalable, integrated initiatives. This requires building the right infrastructure, governance models, and recognizing the role of ecosystem partners to accelerate adoption.”
Tommaso Migliore, CEO and Founder of MDOTM Ltd, added:
“AI is no longer a question of if, but how. Investment managers who adopt a clear strategy, embrace AI across the value chain, and scale its use effectively will be the ones shaping the future of the industry. This report is a roadmap to help them get there—faster and with confidence.”
Top use cases include document analysis, back-office automation, advanced search, personalized advisory, and market forecasting. While challenges remain, the momentum is building. With the right strategy and partners, investment managers have a unique opportunity to harness the transformative edge of AI—scaling its impact across operations, empowering teams, and delivering greater value to clients.
Media MDOTM Ltd
MDOTM Ltd
+39 347 098 3762
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Pogo Stadium Demo Launches for Steam Next Fest With Go-Inspired Rhythm Strategy and Shinobu Amayake Score
Talentuch Reports Groundbreaking Recruitment Case: Client Chooses AI Over Human Data Analyst
Electra Wins Audience Prize at WMF 2025 for Advancing Battery Intelligence with AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.